ХРИСТИЯНСКИ ФОРУМИ - ОЛЕКОТЕНА ВЕРСИЯ

Дата и час: 20 Сеп 2017, 12:15 Разширено търсене

Търсенето върна 101 резултата

Return

Re: Каква е историята на християнството?



От Йоан 4:24 знам кой е, но дали го по знавам - смятам че това е въпрос на нравствено усъвършенстване. Та ти сега за кое по-точно ме питаш, дали знам или дали познавам кой е?
А ти какво ще кажеш? Съгласен ли си с мен, че този стих от Евангелието показва какъв трябва да е вътрешния култ?

Да, напълно съгласен! Радвам се, че си изяснил основата на която и аз мисля - стоя. Както каза въпрос на духовно усъвършенстване - път обратно към Бога - към по-доброто опознаване, този път си е личен за всеки.
от Теодор77
07 Дек 2016, 01:11
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Каква е историята на християнството?

развитието на външния култ на християнската религия

Схванал си черупката от развитието на християнството! Като цяло външният култ с малки изключения като реформацията и грижата за бедните и болните има доста лоша репутация, заради която на християнството се реагира днес с презрение. Дело на Сатаната ли е, ваше дело е или пък може би дело на Онзи дето закоравя сърцето на фараона и прати злия дух на Саул - ето повод за размисъл! Невежество, страх, измами, сляпа вяра, суеверия, инквизиция, клади, златни куполи и икони - бедни и просещи миряни. Днес, храмовете неслучайно са или празни или има няколко ''неразбиращи профани''.
А ВЪТРЕШНИЯ КУЛТ, познаваш ли го?
от Теодор77
07 Дек 2016, 00:37
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Zeitgeist: отговори и опровержения

Zeitgeist – теза: Религиите лежат на алегорични митове, като първообразът на всичките е древният култ към слънцето

Запознат съм с въпросния филм и ми се иска да внеса светлина върху темата, която днес е доста ''привлекателна''. Филмът е постижение на ненаучната наука, на човешката глупост в една област опорочена като ''Сравнителна митология''. Какво бърборят докторите и професорите? Те казват, че всичките надежди, вярвания и постижения на древните народи са просто резултат от груби форми на фетишизъм и анимизъм и че са ''заболяване'' на ума на човечеството. Страха и невежеството е подтикнало древните да разказват митове за произхода на света, които са, или пълни глупости, или в най-добрия случай като даденият във филма - прости персонификации на астрономични явления. Въпреки че велики астролози за предричали появяването на крале, богове и учители като даденият пример с 3-те влъхви в Евангелията, те само трябва да ни убеждават в стойността на написаното и знаменията в Писанията. Сбъдването на знамения и пророчества, които се случват по-късно от тяхното оповестяване кара въпросните ''учени'' да се съмняват в тях, т.е. a priori приемат, че са писани или изказани след тяхното сбъдване, защото видите ли това е невъзможно и свръхествествено от тяхна гледна точка, което противоречи на материализма. Всъщност тяхното виждане е това, което противоречи на здравия разум и фактите с които разполагаме.
от Теодор77
07 Дек 2016, 20:22
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Демонът-проповедник

Един монах влязъл в църква да се помоли. Гледа – на мястото на свещеника проповядва демон, облечен в свещенически одежди. Застанал монахът настрани и започнал внимателно да следи думите на демона, за да го улови за някоя дума, която казва лъжа. Но демонът говорел всичко точно както е в Светото Писание, нищо не променял. И така било до края на проповедта. Проповедта приключила. Хората се разотишли. Тогава монахът се приближил до демона и му казал:

– Познах те: ти си демон!

– Точна така – отговорил той.

– Исках да те уловя за някоя дума, но ти за всичко говореше правилно! – казал монахът.

– Постарах се – отговорил поласкан демонът.

– Е, добре, в какво се състои твоята тайна? – попитал учуденият монах.

– Аз говорех без любов в сърцето и знам, че тези хора няма да постъпят според моите думи. И това ми стига – обяснил нечистият.

източник: https://zadrugata.com/2016/12/05/%d0%b4%d0%b5%d0%bc%d0%be%d0%bd%d1%8a%d1%82-%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%bf%d0%be%d0%b2%d0%b5%d0%b4%d0%bd%d0%b8%d0%ba/

Бог е Любов, Той свързва две противоположности - буквата на закона с духа на закона. По-нисшето с по-висшето. Несъвършеното със съвършеното.
от Теодор77
10 Дек 2016, 01:05
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Разпознаване на духовете

И така,
ако под бисер имаш предвид Истината, значи според теб, ако я търсиш, можеш да я намериш във всяка една религия. Всички известни на нас религии днес, са донякъде замърсени и скрити външно. Не съществува една единствена религия, в това число и християнството, която да е най-истинската и да стои над всички останали. Смяташ, че имперската църква (православната) е сторила голямо злодеяние на човечеството със заклеймяването на езичеството. Поради това, истинската религия (най-древната), все пак съществува, но е сред неофициалните днес. За да се съхрани, е забулена в Тайна от мъдреците. Духовното усъвършенстване, т.е. спасението (обратният път към Бога), се състои в по-доброто опознаване на Логоса. Твоят метод на познаване се базира на Trivium-а, трите науки, необходими при използването на различните религии, съществуващи днес. Ако няма никакво разминаване между науките от Trivium-а и дадена религия, то можеш да бъдеш сигурен, че стоиш в истинската религия, необходима за познанието на Логоса - обратния път към Бога (спасението).

ПС: Ако случайно се съгласиш с написаното от мен, добре ще е да го използваш като образец на готово отговор в случай, че някой друг те попита за твоята религия. Така би могъл да спестиш много време на събеседника си и на теб самия, както и евентуални спорове и разногласия.

Ако само така повърхностно приемаш написаното, означава че не си схванал за коя религия говоря. Повърхностно прочетено е така, както каза. Но в дългите постове, аз вложих много повече, което само един човек схвана и то отчасти, но той ми писа на лични. А относно послеписа аз писах, че се ''Стремя да бъда максимално ясен, спестявайки клиширани и научни фрази, рискувам да изглеждам прост и ''школско научен'' в очите на ''многознаещите''.'' и ''Аз само изпращам послания до малцината призвани, които могат да ме чуят и разберат.'', на което вие реагирахте с подигравка или недоумение. Но не можете да се подиграете с това, което не схващате и докато аз се опитвам да разкрия някои дела, то от вас зависи дали ще ги разберете.
от Теодор77
10 Дек 2016, 00:46
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Разпознаване на духовете



Драги Натанел,

Много моля да не набеждавате хората с безкомпромисно мнение за "многознаещи" с ироничен привкус последното. Кой е МНОГОзнаещ и кой не е, то това фактологията ще го "(ИЗ)мисли" времево поне. Хайде да спрем с квалификациите на всички, които ни стоят... по-различни някак... си.

П.С. Туй за Средните векове, наследници по идеи на Късната античност идейно поне се учи в ПЪРВИ курс в университета. Сори, но е ТОЧНО така. А нека да е надшколско знание. Важното е, че се чете по него. :scratch:

Аз само копирах, написано в същата тема на предишната страница за да отговоря на послеписа му. Не го приемай като повтаряне, а като посочване. Не смятам за редно да повтарям написаното в същата тема през 5 коментара. Пиша, колкото трябва, не желая резюмета, сбити разкази и ревюта, а разбиране от ответната страна. Но май и на теб написаното ти се струва загадъчно, поради което, неразбираемо за мен, обсъждаш само тривиума или моята личност, а не забелязваш големите въпроси и съждения, които съм изложил относно православието.
от Теодор77
10 Дек 2016, 03:09
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Разпознаване на духовете

И хайде спри се да обиждаш Светите Отци, моля. Щото на такива сме се начели. Като на теб подобни.

И добре, че ги има! Защото мнозина (не всички) от тези ''светии'' не са никакви светци, нито отци, а измамници и лицемери. Защото ако снимковия материал посочен на по-предишните страници не ти докаже, че символиката ви е изцяло езическа и камъните да проговорят няма да повярваш. Но не това ме засяга, колкото факта, че след приемането на езически философии, символики, богове и т.н. вие проклинате всички вън от църквата - езичниците, евреите и еретиците (които включват всички протестанти, не се лъжете) на вечни мъки заедно с дяволите. Extra Ecclesiam nulla salus - мотото на сектариантството. Вие сте сектанти, а не протестантите, нищо че сте 300 милиона. Защото под Църква вие нямате предвид Невидимото тяло на всички вярващи, а задължително църкви, построени и освещавани върху кости на мъртъвци:

''Правило 7 на Седми Вселенски Събор
Божественият апостол Павел е казал: “Греховете на едни човеци са явни и ги предварят в съд, а на някои отсетне се явяват” (1 Тим. 5:24), понеже след допусканите грехове се явяват и други. След нечестивата ерес на клеветниците на християнството, последвали и други безчестия, защото те не само лишили църквите от украсата с пречисти икони, но са изоставили и други някои обичаи, които трябва да се възобновят, та по такъв начин да има сила и писаното законоположение, и неписаният обичай. Затова, ако някои честни храмове са осветени без мъченически свети мощи, определяме: да се извърши в тях полагане на свети мощи с обичайната молитва. Ако от сега занапред се окаже някой епископ, който освещава храм без свети мощи, да бъде низвергнат като такъв, който е престъпил църковните предания.''

Винаги с иконостаси, икони, олтари, светена вода, свещеници, папи, патриарси, светци, езически календар, стотици езически символи и това всичкото само в екзотериката. И вие не се досещате, че описвам езическа религия. И това не е лицемерие? Всичко, което изброих противоречи на Писанията стига да не го четете винаги чрез ''Светото'' Предание. Ще претендираш ли за необикновеност и неповторимост на религията си пред лутерана, баптиста или който и да е друг?

Аз нямам нищо против православието като религия дори към вашите езически практики, а само против онази сектариантска част, която аз с факти разкривам като лицемерна. Защото ако почнете да мислете и изпитвате за себе си, сами ще разберете кое е истинно и кое полезно, а то е вътре във всички. Още ли настоявате за превъзходство на религията ви?
от Теодор77
10 Дек 2016, 03:58
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Разпознаване на духовете

Natanel, не разбирам защо желанието ми да вляза в дискусията ти наричаш "многознайство" и то в отрицателен морален аспект, но както и да е. Аз писах изключително по твоя постинг, и то без разводняване, защото мислех, че ти очакваш отговор. Ако моите коментари не са ти приятни аз съм склонен да спра участието си в дискусията. Ти така или иначе осъждаш мълчанието на някои, а отговорите на други ги окачествяваш като "многословие", "многознайство".

Stucyte, себемнението в очите на другите няма никакво значение. Можеш да съдиш сам себе си, но не и от името на другите. Затова, когато се определяш за теолог, ерудит и прочие, то по-добре да оставиш на другите да разпознаят като такъв, а не да те припознават по звънците на самохвалството. "Който се хвали, с Господа да се хвали." (2 Кор. 10:17)
Ако ми беше неприятен, нямаше въобще да пиша във форума, щом го правя означава, че това ми е приятно и по мое желание.

Аз съм съгласен, че всичко в света е измеримо и крайно, но... измеримостта на "всичко" не е по силите на триизмерния земен човек, който реално дори не познава законите на около 96% от материалния свят - тъмната материя и енергия, а останалите 4% познава в несъвършенство. Какво да говорим за ангелските измерения... Ученият може да изпитва и да изследва нещо, ако то е в негова власт - да го постави в лаборатория и да го изследва с метода на повторяемия опит. Духовният свят може частично да се открие на човека - ако това е необходимо, но преценката за необходимостта не е на човека. Духовният свят не е във властта на земния човек, още по-малко е в периметъра на научните земни изследвания, тъй като по-съвършеното няма как да бъде разбрано в пълнота от несъвършеното.

Аз се съмнявам и за 4-те % в несъвършенство, но фактът си остава. След като Вселената е крайна и измерима, тя е крайна и измерима. Тавтология е, но науката включва и аналитична логика, която е обективна истина. Не е по силите ни сега, но колкото човек напредва с науките и религията, толкова повече познание придобива (синтетичното знание преминава в аналитично). Така че, или си противоречиш, или отричаш умението на човек да трупа познание за света и да се усъвършенства.

''20. Защото онова, що е невидимо у Него, сиреч, вечната Му сила и Божеството, се вижда още от създание мира чрез разглеждане творенията; тъй че те са неизвиняеми.
21. Понеже те, като познаха Бога, не Го прославиха като Бог, нито Му благодариха, а се заблудиха в своите помисли, и неразумното им сърце се помрачи;
22. наричайки себе си мъдри, те обезумяха,
23. и славата на нетленния Бог измениха в образ, подобен на тленен човек, на птици, на четвероноги и на влечуги, -'' (Римл. 1:20-23)

След възкресението, апостол Павел продължава да говори, че не може да представиш Бог в икона. Но православните ''светци'' на седмия вселенски събор през 787 година настояват (и плашат с вечна геена всички, които им се противопоставят), че защото Христос се явил в плът, то иконите станали Богоугодни. Догма основана върху нелогическа връзка на Невидимото с видимото. Казват ''на вяра го приемаме''. На сляпа вяра го приемате. Не подхождам със скептицизъм, който използвам към несигурни неща, а с обективен синтетичен подход към неща дадени със сигурност (догматизирани). Понякога догмите са неправилни.

Разбира се, че сега не можем да обясним всичко, ''Сега виждаме смътно като през огледало, а тогава - лице с лице; сега зная донейде, а тогава ще позная, както и бидох познат.'' (1 Кор. 13:12)
Как може да видим нещата лице с лице? Ами по пътя обратно към опознаване на творението, който е свързан с познанието.

Запознат съм само повърхностно с идеята за тъмна материя, а доколкото ми е известно някои физици я отричат. Също така ми е известно, че има маса и енергия, която се губи в изчисленията на физиците и затова я приписват на ''тъмна материя''. Аз не вкарвам понятия и термини от теоретичната астрофизика или квантовата физика, защото съм останал с впечатлението, че казаното днес се оспорва утре. Често тези области се използват от неуки хора от други науки, които грам идея си нямат за какво говорят. Днешната наука е невежеството утре.

Какво те кара да мислиш, че духовния свят е непознаваем за нас? Религията, психологията, философията и много други се занимават с изследване на духовния свят. Може би те притеснява фактът, че днешната наука е материалистична и отрича съществуването на други светове без никакво основание. Както ти спомена, има честни учени, които признават своето невежество относно най-простите неща като произход на света, живота и човека, еволюция и т.н. Но ако ти си религиозен, нямал ли си преживявания от духовен тип, които науката отрича? Твоето преживяване може би попада в онези 99% на непознатото? Но ти все пак имаш познание. Фактът че не може да се докаже с методите на днешната материалистичната наука не би трябвало да те притеснява. Науката трябва да се приспособи към действителността. Затова писах, че не може човек да има две противоположни мнения, едно научно и едно религиозно. Или религията ти е грешна или науката. Мъдростта се гради на 7-те стълба.

Бог в Когото вярваме е извън времеви-пространствения континуум и като Такъв е неизмерим и абсолютно неясен за човека. Това много добре е схванато още в древността от богословите на т.н. апофатическа школа. А точно за вярата в Него става въпрос в темата. Така че в горния ми постинг аз се стремях да се придържам към обсъждания въпрос - вярата, знанието и разликата между тях. Това са ключовите думи на дискусията, а не разликата между вяра и религия - както разширяваш темата ти. Написах вече какво означава и как трябва да се разбира думата религия и няма какво да допълня. Тя не е коренувана в думата за Бог "θεοσ"/гр./, "Deus "/лат./, за да я съпоставяме с думата "атеотист". Да, наистина езическите философи в някои случаи са наричали християните "атеотист", защото не разбирали смисъла на един невидим за човеците Бог и влизало в разрез с тяхните религиозни убеждения. Да се твърди, че някой е теист съвсем не означава, че той е изповедник на монотеизъм - релевантен за дискусията ни въпрос. В настоящата тема ние не обсъждаме религията въобще, а именно преклонението с вяра пред монотеистичния Бог, изповядван от християните.

Хмм, първо говориш за непознатия Бог, а след това за християнския монотеистичен Бог. Защото ако за Първия няма как да се схване и опознае, а само да се усети, то за Втория може да се разбере много от Писанията. Относно вярата, аз писах за нейната връзка със знанието, според мен вярата трябва да почива на познанието, на Любовта, която е по-голяма от вярата и надеждата, защото свързва всички останали добродетели.

Смятам също, че за доказване на твоята теза смисълът на посочения от теб стих в Деян. 17:11 не е подходящ, освен ако умишлено, като се подценява аудиторията, не се търси популистическо тълкувание. ''И беряните бяха по-благородни от солунците, защото приеха учението без всякакъв предразсъдък, и всеки ден изследваха писанията да видят дали това е вярно.'' (Деяния 17:11) Посоченият стих не е преведен правилно на български език в съзнателно избрания от теб превод/Протестантски 1940 - един относително неточен превод, по който не е възприето да се цитира и в протестантските публикации, но се цитира по Цариградския превод/. Не е така преведено в останалите български преводи.
οὗτοι - тези
δὲ ἦσαν - и/които бяха
εὐγενέστεροι - по благородни
τῶν от тези
ἐν Θεσσαλονίκῃ - в Солун,
οἵτινες - които/тъй като
ἐδέξαντο - възприеха
τὸν λόγον - словото
μετὰ - с/заедно с някого, нещо
πάσης - всяка/всичка/изцяло/ пълна
προθυμίας - готовност, благосклонност, усърдно желание, ревностност за постигане на нещо
καθ' ἡμέραν - всеки ден
ἀνακρίνοντες - като разискваха, изпитваха, изследваха, подлагаха на преценка
τὰς γραφὰς - писанията
εἰ ἔχοι - дали е
ταῦτα οὕτως - това така.
Моята цел не е да доказвам познанията си по древни езици, а да ти покажа, че преведеното в посочения от теб превод "без всякакъв предразсъдък", което в друг контекст импонира с понятието "научен предрасъдък" не отговаря на библейския контекст в оригинал. Думата "предрасъдък" в разглеждания стих не съществува. Типичната старогръцката дума за предрасъдък, предубеждение е "προ­κρίμα"/ср. 1 Тим. 5:21/. В оригинала се казва, че беряните/много вероятно, че става дума за юдеите от Берия, които апостолите Павел и Сила са заварили в синагогата/, за разлика от солунци, са приели словото/устното или епистоларно благовестие на апостолите/ с голямо усърдие, пълна готовност/пълна увереност, че то е именно Слово Божие/, ежедневно разисквайки върху неговото правилно/вярно/ тълкувание, базирайки се на потвърждение в старозаветните писания, които в синагогата те са имали на разположение. Ерго, в този библейски стих аз не намирам нищо общо с корелацията вяра-наука, което обсъждаме тук, но е наблегнато върху зараждащата се християнска екзегетическа традиция, което може да се прочете във всеки учебник по библейска херменевтика.

Всеки превод е донякъде неточен, и тъй като усетих неговата голяма неточност в този случай, реших да сложа и оригиналният стих под него. Всеки може да свери.
Трябва да подлагаш всичко на строга преценка. Защото беряните не са приели или отхвърлили словото, поради сляпа вяра в традиции и предания, както са направили солуняните, а са изследвали и ''подложили на разпит'' новата религия. Моето отношение към вяра - наука трябва вече да се изяснило. Ще се стремя да използвам православният превод оттук нататък, когато се отнася към теб. Аз не търся последователи на моята религия, нито примамвам ''профанските'' мирянски маси, както правят свещениците ви за да си пълнят кесиите. Аз само изпращам послания до малцината призвани, които могат да ме чуят и разберат.

Православната догматика "на едро" аз в тази тема няма да я обсъждам, защото тя се е обсъждала в различни верски ракурси по много теми в целия форум.

Точно за тази многословна православна догматика писах, че е много различна от истинската наука. Защото тя не е дори буквален прочит на Писанията, а многословие на свещеници, папи и патриарси. Може би оттам ти се струва, че връзка между вяра - наука не може да съществува. Добре правиш като си пестиш писането, а още по-добре ще бъде, ако се откажеш от тази догматика.

Словосъчетанието ''Абсолютно Битие'' не е библейско понятие/нито някъде аз твърдя това/, но е богословски термин, въведен още от свети Григорий Нисийски и често използван в трудовете на съвременни богослови като Пауло Тилих, Емил Брунер, екзистенциялното богословие на Карл Барт и особено Жан Пол Сатър/"Битие и нищо"/, архимандрит Макарий, професор Панчовски и много други.

И според тези автори Абсолютното Битие предава Християнството като абсолютна религия? Ако предава нещо относително тогава се получава абсурд.
от Теодор77
08 Дек 2016, 23:13
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Разпознаване на духовете

Стуците НЕ СЕ самоопределя "като теолог, ерудит и прочие" - цитирам.

Стуците е ДОКТОР по богословие - православно. Това е ФАКТ.

Добре и следователно аз трябва да се съглася с всяко едно негово изказано мнение? Може 30 страници с 500 крилати фрази и 2000 научни термини да напише, аз не мога да си губя времето с многословието от типа на ''Иконопочитането в светлината на Светоотеческата Библейска Херменевтика'', защото струва ми се има и по-полезни занимания. Богословието, а изглежда и философията напоследък е станала карикатурна, нещо считано за безполезно и безсмислено, а може би неслучайно.

Натанел, нямам идея дали ФИЛОСОФИЯТА ти е хоби - както и да се разбира това, но при всички положения написаното за тривиума и квадривиума в твоя по-преден пост почива изключително на школско знание и дотам.

Препоръчвам ти да прочетеш повече за т.нар. научен метод. Много е изтъркано всякакво инфо по темата където и да е, но все пак... Тогава най-малкото няма да се напишеш своего рода класик, припознавайки тъкмо КЛАСИКАТА като вид оригиналничене откъм собствен подход. Ако наистина го мислиш и прилагаш.


Извинявай, може ли да допълниш какво имаш предвид? Не съм притендирал за оригиналничене. А философ всеки може да бъде. Стремя да бъда максимално ясен, спестявайки клиширани и научни фрази, рискувам да изглеждам прост и ''школско научен'' в очите на ''многознаещите''.

Мнение Номер:# Мнениеот Natanel » преди 43 минути:
"... а не да те припознават по звънците на самохвалството."

А аз като те гледам, Натанел, май самият ти се самопрехвали. Припознавайки се като/и като философ. По-полека. Философът ВИНАГИ, ама повярвай ми - съвсем винаги отграничава НЕфилософа. В случая ти си втория. Поздрави отново.

Ако ще си играем на ''кой е по-голям философ'', защо не спреш с ad hominem аргументите, а преминеш към оборване на поне един от мойте изложени аргументи в дискусията?

Natanel , защо заостряш вниманието на дискусията към скромната ми персона не разбирам...
Ще бъда кратък и няма да засягам целия ти постинг, защото той се разпростира извън темата, а на останалата част вече съм отговорил и няма какво да добавя.
Не е от моята компетенция, но вече на много места може да се прочете за безкрайност и множественост на паралелни вселени, за увеличаваща се скорост в "разбягването на галактиките" и т.н. Ще се присъединя към твоето изказване, че днешната наука е утрешното невежество. Религията, психологията, философията се занимават с изследване и анализ на данните, които са заложени в мозъка на съзнателното същество. Те са науки на земното триизмерно човечество, на триизмерната логика и не разполагат с научен инструментариум, необходим за изследване на духовния свят. Субективния духовен опит, какъвто всеки вярващ е преживял, не е мярка за обективно научно обобщение. Християнския монотеистичен Бог е именно "Непознатия Бог", за който говори свети апостол Павел от атинския аеропаг/Деян. 17:22/. Бих ти препоръчал да търсиш градивни дискусии със своите съфорумници, в които да се допринася за изясняването на поставените в темите въпроси. Форумът не е за хора с мисия, а място за братски дискусии, интелектуално общение и чисто човешко опознаване. :friends:

Само невежите не могат да проверяват духовното. Май не схващаш за коя Наука говоря. Понеже реши, че дискусията е приключена, аз също спирам да пиша по темата.
от Теодор77
09 Дек 2016, 00:35
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Воини на светлината – катари и розенкройцери

Много приказки могат да се разказват за тайни общества и езотерични движения, но много малко факти.
от Теодор77
10 Дек 2016, 04:09
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Разпознаване на духовете

Natanel , че съм вече в трета възраст е ясно, но вероятно ти ме бъркаш с "православните" поизкуфяли старчета от близката ти квартална енория. Спри с популизма и празните философии! Тук подобни не вървят! По- полезно ще ти е да прочетеш статиите в линковете, които ти посочих. :roll_eyes11:

Странно защо обиждаш така братята си. Предполагам те дразни факта, че храмовете ви са празни или ако се пълнят, то е единствено заради ''хора, които ходят в храма за традицията да се ходи на великден и рождество'', ''хора за кръщения и панихиди'', ''хора за киприянова'', врачки, екстрасенси, ''изкуфели суеверни бабички и старци'' и други ''търсачи на паранормалното''. Никой не схваща доктрините ви и не се интересува, дори свещенството ви отдавна е забравило значението и същината на символите, сградите, догмите, организациите и ритуалите.

Да, нито си школски научен, нито си философ, нито си богослов и това не е никаква подигравка и хула, а очеизбодна истина. Ако това те унизява иди и учи!

Така, както го написа, не употребяваш същия пренебрежителен смисъл, който използвахте в предишните ваши постове, както може да се види в контекста им. Постоянно се уча, а съм сигурен, че всеки човек цял живот има какво да учи. Но вместо да се занимавате ad hominem, изпитайте религията си.
от Теодор77
12 Дек 2016, 00:01
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Разпознаване на духовете

Стуци, нали и аз това имах предвид. Ако си създаде тема в раздел Ереси и започне да си пише там с Милко и сие, много бързо ще му доскучее. Тогава за нарушаване правилата на форума няма да има нужда от бан, защото сам ще се изолира. А сега той пише, защото има кой да му обръща внимание.

Досещам се какво имаш предвид, но не осъзнаваш ли, че форумът се представя като общохристиянски, а ти се намираш в раздел ''Евангелска Петдесятна църква''? Защото по твоите критерии, мога да ти предложа да си пишете със Стуците в раздел ''Православна църква'' и ''Свети отци''. Интересно, че ме пращаш точно в раздел ''Ереси'', това означава ли, че съм еретик?

Не изобличавай кощунника, за да те не намрази; изобличавай мъдрия, и той ще те обикне, дай съвет на мъдрия, и той ще бъде още по-мъдър; научи праведния, и той повече ще напредне в знание (Притч.9:8-9)

Натанел, аз нямам нищо против да общувам с теб на всякакви други теми, стига само да се откажеш от твоето послание към нас. Но за двугодишното ми участие в този форум, от опит съм се уверил, че такива като теб по-скоро напускат форума, отколкото да се откажат от възгледите си.

Няма нищо полезно в безсмислени ''приятелски'' разговори без конкретна цел. Но ако това е ''целта'' на форума, аз няма да се задържа дълго. Не схващам какво имаш предвид с дадения цитат, може би намекваш, че освен еретик съм и кощунник? Имаш ли причина?

1. Силата на Църквата е в истината, а не в мнозинството, както и в Божията благодатна подкрепа. Не си ли чел, че мнозина са звани, а малцина избрани. (Мат.20:16)

Невежество за същината на религията и истината не показва ''избраност'' и ''благодат''.

2. Ако никой не се интересуваше защо продължаваш да ни облъчваш толкова настоятелно с твоето антиправославие и ако никой не схващаше доктрините ни защо не успяваш да ни обърнеш към твоята велика религия?

Писах вече в същата тема, аз не обръщам никого към религия. Писах и защо съм против обявяването на която и да е религия за ''единствена''. Аз искам всеки да опознае своята религия, защото неимоверно в свободата на истината ще вижда през всяка завеса и ще открие ''светинята'', която е истинската религия.

Това наистина вече е последния път, когато ти пиша по тази тема. Виж, ако се включиш по друга тема може да общуваме, стига и в нея участието ти да не се сведе отново до "Критика на православието".

Не трябва да те притеснява темата. Не очаквай да се съгласявам с много от разбиранията ви.
''Господа Бога светете в сърцата си; бъдете всякога готови с кротост и боязън да отговаряте всекиму, който иска от вас сметка за вашата надежда,'' (Петър 3:15)
κύριον δὲ τὸν Χριστὸν ἁγιάσατε ἐν ταῖς καρδίαις ὑμῶν, ἕτοιμοι ἀεὶ πρὸς ἀπολογίαν παντὶ τῷ αἰτοῦντι ὑμᾶς λόγον περὶ τῆς ἐν ὑμῖν ἐλπίδος,

Ако мислиш, че си отговорил достатъчно и е безсмислено да даваш обяснения повече, просто спираш да пишеш. Но ако се чувстваш засегнат и просто искаш да спра да пиша, това означава, че не знаеш как да отговориш на ''сметката'', която ти искам. Ако е второто, това трябва да те накара сериозно да се замислиш за големите въпроси и съждения.

Поздрави!

П.П. Не познавам никой от форума и не виждам защо ме слагаш под един знаменател с останалите. Досега съм писал само с вас - православните. Не отговарям за Милко или за когото и да е.
от Теодор77
12 Дек 2016, 03:14
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Да се представим

Моят пост беше по-скоро предупредителен. Ако някой се е припознал, нека да си направи сметка. Знам за хора, които са пострадали след като са вършили окултни грехове. Демоните могат да атакуват и ако се вярва на различни суеверия и предразсъдъци.
А Божието слово е категорично:

Свидетелстваш ли в Христа, че поста ти беше изцяло предупредителен, а не насочен осъдително към мен? Ако е по-скоро предупредителен е по-скоро истина, че изсипа клевети и необосновани предупреждения. По-скоро говори истината, а не по-скоро истина, полуистина или почтистина.

Второзаконие 18 глава
"10 Да се не намерва в тебе никой който да прекарва сина си или дъщеря си през огън, чародей, или прокобител, или гатател, или омаятел;
11 или обаятел, или бесовъпрошател, или вълшебник, или мъртвовъпрошател;
12 защото всеки който прави тия дела гнусен е Господу, и за тия гнусоти Господ Бог ги изгонва от лицето ти."

Исая 47 глава
"1 Слез та седни на пръстта, девице, дъщи Вавилонска:
Седни наземи: престол вече няма, дъщи Халдейска;
Защото няма да се наречеш вече изтънчена и изнежена.
2 Хвани ръкомелницата та мели брашно:
Открий булото си, подигни полите си,
Открий голените си, мини реките.
3 Голотата ти ще се открие;
Ей, срамотата ти ще се яви:
Отмъщение ще взема,
И не ще бъда умолен от человека.
4 Името на нашия Изкупител е Господ Саваот,
Светий Израилев.
5 Седи та мълчи, и влез в тъмнината, Халдейска дъщи;
Защото няма вече да те наричат господарка на царствата.
6 Разгневих се на людете си:
Омърсих наследието си,
И предадох ги в ръката ти;
Но ти им не показа милост:
Ти си твърде отекчила ярема си върх стареца;
7 И рекла си: Във век ще бъда господарка;
Та не си турила това в сърдцето си,
Нито си поменала сетнините на това.
8 Прочее чуй сега това, ти сластолюбива
Която седиш безгрижна,
Която говориш в сърдцето си:
Аз съм, и освен мене няма друга:
Няма да седна вдовица,
И няма да зная безчадие.
9 Тези и двете ще дойдат върх тебе
Внезапно, в един ден,
Безчадие и вдовство:
Ще дойдат върх тебе напълно,
В множеството на омайванията ти,
В голямото изобилие на обаянията ти.
10 Защото си дръзнала на лукавството си,
И рекла си: Не ме види никой:
Мъдростта ти и знанието ти те измамиха;
И рекла си в сърдцето си:
Аз съм, и освен мене няма друга.
11 За то ще дойде зло върх тебе,
Без да знаеш от де се ражда;
И беда ще нападне на тебе,
Без да можеш да я върнеш;
И гибел ще дойде внезапно върх тебе, без да знаеш.
12 Застани сега с обаянията си,
И с множеството на омайванията си
В които си се трудила от младостта си,
Ако можеш се ползува,
Ако можеш се укрепи.
13 Уморила си се в множеството на съветите си:
Нека застанат сега небогледците и звездочетците,
Предвещателите по новолуние,
И нека те избавят
От това което ще дойде върх тебе.
14 Ето, те ще бъдат като плява:
Огън ще ги изгори:
Не ще могат да избавят себе си от силата на пламика:
Не ще остане въглен да се огрее някой,
Нито огън за да седне пред него.
15 Таквиз ще ти бъдат онези с които си се трудила
И търгувала от младостта си:
Ще бягат скитаще се всеки в страната си:
Никой не ще те избави."

В протестантския превод на мястото на болднатите думи има "астролог", "астролозите". Има и предупреждения относно поклонението на звездите,слънцето и луната.
Natanel, покай се и се отречи от тези ереси, защото ще пострадаш! Има категорично предупреждение в Библията, че който проповядва друго благовестие, попада под проклятие. Не съблазнявай и не въвличай и другите християни в тези ереси!

Sancta Simplicitas! Затова ти писах, че практикувам астрология, но не твоето разбиране за астрология. Астрологията не означава астролатрия или звездопоклонение, за които се говори в тези пасажи, а изучава знамения за събития, които ще се случат. Не познавам астролог, който се кланя на Венера (Денница или Зорница - това да ти говори нещо от Писанията), Юпитер или Меркурий, дори в древността тези звезди и планети са се почитали за божества само от екзотеричните езически култове. Езотериците знаят и прилагат истинския смисъл на небесните тела и аспекти без да изпадат във фетишизъм и идолопоклонство.

Досещаш ли се защо не са изобразени 12-те апостоли или 12-те израилеви племена, а 12-те зодиакални знака на куполите на тези православни църкви? Защо срещаш някои числа много по-често от други в Писанията? Защото имат астрологична и нумерологична символика!

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/fd/f0/80/fdf08003471e86254988ccbb42875c74.jpg

https://astrologyandart.files.wordpress.com/2014/03/greece-mani-dekoulou-monastery-zodiac.jpg

http://mattstone.blogs.com/.a/6a00d8341bffb053ef0112793e025a28a4-pi

И Христос ни е приканил да се покланяме на звездите според твоето разбиране: ''И ще бъдат поличби по слънцето и месечината и по звездите , а по земята тъга у народите от недоумение и от морския шум и вълнение;'' (Лука 21:25)

Наистина ли е грях и ерес да поглеждаш към небесата?

Защо не прочетеш и православното разбиране за астрологията, което, въпреки че отхвърля индивидуалната натална и хорарна астрология (а не трябва, защото мъдреците си служиха точно с такава, а и никъде не е забранена в Писанията, нито наталната, нито мунданната, православните изхождат от погрешна доктрина за свободна воля), приема мунданната като нещо полезно.

''Подчертаваме отново, че те (звездите) не са причина за събитията - нито за раждането на роденото, нито за смъртта на умрялото, а могат да предскажат най-вече дъждовете и промените в атмосферата . А колкото до твърденията, че могат да бъдат ако не причина, то поне предзнаменование за войни , защото слънцето, луната и звездите по различни начини въздействат върху въздуха и предизвикват всевъзможни връзки, състояния и отношения (между хората), то дори тези състояния са в наша власт и се подчиняват на разума, който ги управлява и променя.'' - Йоан Дамаскин

Източник: http://synpress-classic.dveri.bg/14-2002/astro3.htm

Древните са били по-наясно с някои научни факти от днешните учени. Примерно те са знаели, че както Луната влияе два пъти по-силно на приливите и отливите от Слънцето, така и на човешкото тяло, което е 70-75% вода. Защо в астрологията Луната влияе най-силно на чувствата, подсъзнанието и интуицията? Защото тези качества са подвластни на водата.

Не бяха ли еретиците 3-мата мъдреци (магове или влъхви), които по Витлеемската звезда разбраха за рождеството на Христос? Бог не ги наказа за ''прегрешенията'', а им даде допълнително откровение ''И като получиха насъне откровение да се не връщат при Ирода, те заминаха по друг път за страната си'' (Матей 2:12)

Аз съм запознат и с критиките на маговете и астролозите, които не са могли да обяснат съня на Навуходоносор в Книга на Даниил Глава 2-ра, за което е трябвало специално Божие Откровение, защото не са известни астролози, които могат да знаят какво точно царство ще се появи след 500 години. Но нашето невежество не трябва да ни спира по пътя на познанието или да ни кара да го приписваме на дявола.

Аз ви писах, някои протестанти схващат по-добре същината на православието от самите православни.
от Теодор77
15 Дек 2016, 00:30
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Представяне на Теодор - Natanel

Стуците, разтълкувай и обясни снимките на стенописите, които качих и ''Точно изложение на православната вяра'' от Йоан Дамаскин за астрологията. Защо не сте запознати с вярата си? Защо мълчите?
от Теодор77
15 Дек 2016, 20:29
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Представяне на Теодор - Natanel

Но, когато видях, че те не постъпват право по евангелската истина

ἀλλ' - но
ὅτε - когато
εἶδον - видях
ὅτι - че
οὐκ - не
ὀρθοποδοῦσιν - ходят по прав път (прен. постъпват право)
πρὸς - в полза на / спрямо
τὴν ἀλήθειαν - истината
τοῦ εὐαγγελίου, - на евангелието

Ортоподео = ? = Ортодоксиа
от Теодор77
18 Дек 2016, 21:27
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Буквално не четем Библията буквално

За да избегнат подобни абсурдности, равините интерпретират Писанията на 4-ри нива, екзегеза наричаща се פרדס ('' П а Р Д е С '') - съкращение с първата буква на всеки етап:
פְּשָׁט ( П eшат - ''повърхност'') - тълкуване в буквален смисъл
רֶמֶז ( Р емез - ''намек'') - тълкуване като алегория или символ
דְּרַשׁ‎ ( Д eраш - ''търся'') - тълкуване чрез изследване и съпоставяне на текстове
סוֹד‎ ( С од - ''тайна'') - таен смисъл скрит в буквалния

Съществува и равинска легенда в Талмуд наричана Пардес (думата означава овощна градина - сиреч рая), където четирима равини влизат в Пардес:
Първият поглежда и умира, вторият поглежда и полудява, третият унищожава растенията, а четвъртият влиза с мир и с мир излиза.
от Теодор77
18 Дек 2016, 23:42
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: ДОКОЛКО СА НЕОБХОДИМИ ВЪНШНИТЕ ЦЪРКОВНИ ЧИНОВЕ И ОБРЕДИ

Благодаря, че напомни за тези мои съждения - същността на моето участие в този форум. ''Външните църковни чинове и обреди'' могат да имат ''вътрешен слой'', когото не винаги се подразбира. Аз мисля, че разбирам някои от тях, даже ви показах някои елементи от астрологията в православието, символът РХ и иконите. Но вие не искате да видите и разберете.

Ти сигурен ли си, че познаваш същностно и изцяло православието? Според мен, си по-невеж в много елементи, които откривам. Ако това не е така, обясни ми:
Защо РХ е предхристиянски символ, който е преминал в християнството?
http://www.hristiqni.com/forum/viewtopic.php?f=86&t=2457
Защо празниците в католическия и православния календар съвпадат с навлизания на Слънцето във всички астрологически знаци в Юлианския календар, подобно на слънчев култ?
http://www.hristiqni.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=11111
http://www.hristiqni.com/forum/viewtopic.php?f=124&t=11139
Защо е позволено да извършвате προσκύνησις поклони от тип 5 и 6 пред хора и икони и това не е поклонение и служене - λατρεία?
http://www.hristiqni.com/forum/viewtopic.php?f=86&t=2457

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/49/Different_kinds_of_bows_in_eo.gif

Аз вече изнесох моите мисли и факти, подкрепени с текстови и снимкови доказателства. Вие само ме хулите, без да обръщате внимание на тези важни съждения и въпроси.
от Теодор77
20 Дек 2016, 14:13
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: ДОКОЛКО СА НЕОБХОДИМИ ВЪНШНИТЕ ЦЪРКОВНИ ЧИНОВЕ И ОБРЕДИ

Теодоре, тук във форума на няколко пъти съм дал, при това обширни обяснения, защо в Православието християните се покланят пред образите на християнските светии, а не на икони и дали това е грях пред Бога или не. Едно и също няма да пиша. Кой как ще се поклони е въпрос на вътрешно чувство и желание.
Всеки ден в православния календар е посветен поне на един християнски светец. Така че елементите от астрологията или ако щеш празниците в комунистическата, или индианската обредология, няма как да не съвпаднат с някой християнски празник. И се чудя - какво от това? Кое от тези неща толкова те впечатли и с какво, че ти се превърна в отстъпник от християнството? Пак питам сегашните ти убеждения правят ли по-сигурно спасението? Ако не - тогава тези убеждения са достойни само да бъдат хвърлени в кошчето за боклук!

Това са от най-ранните ''чествани'' празници в православието и католицизма. А тези празници не са никак маловажни, особено 4-те празника на слънцестоенията и равноденствията, които са сред най-честваните. Смисълът беше да покажа, че календарът (отначало единствено слънчев култ, по-късно влизат хиляди светии в него) ви съвпада с много важни астрологически дати (в Юлианския календар), а вие казахте, че нямате нищо общо с астрологията, която била ''дело на бесовете''. Според теб на какво се базират тези дати, малко вероятно е да има толкова случайности? Сегашните убеждения са ми открити, няма как лъжата да е достойна или да прави по-сигурно спасението, не знам дали са полезни за спасението, предполагам, но не може познанието да вреди.

За поклонението трябва да изпиташ духовете, позволено ли е да лягаш по лице пред грешни хора и творения. Това не може да е почит, това е антихристко служене и поклонение. Според теб, какво човек трябва още да извърши, за да се счита за идолопоклонник?
от Теодор77
20 Дек 2016, 18:35
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: ДОКОЛКО СА НЕОБХОДИМИ ВЪНШНИТЕ ЦЪРКОВНИ ЧИНОВЕ И ОБРЕДИ

Теодоре, отново ти задавам ясен въпрос и бих желал ясно да ми отговориш? С какво твоите философствания помагат на хора, поели по пътя на спасението да го достигнат. Ако съм усвоил знанието да направя един хороскоп - според правилата на вещите специалисти в тази област, това ще ме приближи ли до Христос или не, ще увеличи ли моята любов към Христос и ближните ми? Ако аз разбирам съвършено влиянието на звездните купове върху човешкото поведение и съдба това ще ме направи ли по-обичан от Христос? Това е, което ме интересува мен. Всякаква друга наука или паранаука за мен е измет - както на едно място казва свети апостол Павел, щом аз не мога Христа да придобия. Не струва и пукнат грош. Същото това се отнася и за теб, а аз като твой ближен не желая ти да стоиш далеч от Неговото Царство. Това евангелието нарича грижа за ближния, която е продиктувана от християнска любов - за което споменава по-горе новия потребител Edi. Смяташ, че познаваш добре Православието, но след последните дискусии, особено горния ти постинг, аз не съм съвсем убеден в това. Дори напротив. За себе си констатирам, че ти до сега си бил един повърхностен "православен християнин", иначе казано "православен интелектуалец", който за удовлетворение на личното си его само е прочел и подочул за светото Православие, без наистина лично да го е познал, преживял и обикнал като братя и сестри на църковната еклесия. Онзи, който в действителност е преживял Православието, верния православен християнин за когото вярата не е само празна дървена философия, но и живот няма никакъв шанс да изпадне в твоето жалко състояние. Теодоре, ти разменяш кон за кокошка. Ти заменяш знание, истинността на което е под твърде голямо съмнение, парапознание от някакви хора, които считат себе си за посветени, за явно осигуреното ти спасение в кораба на спасението - Христовата Църква. Образно казано, ти заменяш кръвта, която Господ Иисус е пролял за твоето спасение за паница леща, която дори и в този свят е спорно колко ще те ползва. Това е истината, за която ти говоря и ти благовествам. Нали ме попита за нея. Истината - Христос! Млади приятелю, какво ще спечели човек, ако придобие знанието в целия свят, а загуби живота си? :friends:

Стуците, не можем всички да станем богослови. Казваш, че всички науки не струват пукнат грош за теб. За мен православното ти богословие е доста по-безполезно, науките могат да приближат човек до Христос, но богословстването ти го скрива. Чудя се, как продължаваш да казваш на доктрините си ''истина'', след като им откривам истинската същност една по една.
''Без наука няма сполука.'' - както гласи една поговорка. И християнство няма. Ще ти го кажа направо:
Не може без познание за Истината , тя да е в теб и да я разбереш.
Стига с усукванията, не ме обръщаш към Христос, а към православието. Участвай си в слънчевия култ и прочие неприятни (визирам иконите и светиите) практики, интересни са като познание и замисъл, но идолопоклонството в тях не ми понася.

За последния въпрос, който е перифраза на Мат. 16:26 е редно да се обърне внимание на предишния стих:
''Защото, който иска да спаси душата* си, ще я погуби; а който изгуби душата си заради Мене, ще я намери ;'' (Мат. 16:25)

Истина - Христос не трябва да ти е мантра, а обективно познание от Евангелието.
от Теодор77
20 Дек 2016, 23:25
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: ДОКОЛКО СА НЕОБХОДИМИ ВЪНШНИТЕ ЦЪРКОВНИ ЧИНОВЕ И ОБРЕДИ

Всеки има собствена съвест и според разбиранията си може да се счита за всякакъв - включително някои се считат за маймуни. Всички неправославни в този форум не са всички православни. Щом за теб е унизително да уважаваш с дълбок поклон определени хора, чиито живот заслужава това и поклонът пред тях ги издига в очите ти като богове - аз повече нямам какво да ти казвам. Такива са ти разбиранията, толкова ти е вярата. Покланяй се тогава на звездите и небесните камънаци като на живи същества, които са способни да определят съдбата ти. За звездопоклонението си има и термин - астролатрия.

Когато ме видиш да извършвам поклони, да пея химни и молитви, да паля свещи пред звездите, да им пращам целувки (е не мога да ги целувам оттук) можеш да ме наречеш звездопоклонник. Дотогава, това остава само една хула.

П.С. Знаеш ли кой светец е изобразен на горния релеф?
от Теодор77
21 Дек 2016, 18:25
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Как да се отнасяме към науките?

То се знае при владетелството на коя забравила значението си религия са били тъмните векове. Гордее се със Средновековието - най-доброто време за ''църквата'' и най-тъмното за човечеството. Отрича познанието, живее единствено на ''вярата на отците''.
от Теодор77
20 Дек 2016, 14:42
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Исихазмът – сърцето на Православната църква

Намирам много общо между същностните учения на исихазма и други мистични учения. Гностически (и отчасти неоплатонически) учения и практики са облекли православна дреха (Варлаам правилно е забелязал сходството), срещу които не възразявам, само срещу дрехата имам някои възражения.

Тайните на това „изкуство над изкуствата”, на тази тънка алхимия на духа се е пазела в течение на много векове от майсторите на този таен „занаят” на преображението на човешките души – от „духовните старци”.

Този ''занаят'' и до днес се пази в ''манастири, пустини и колиби'', ако не е загубен. Няма да го срещнете в православните църкви, защото исихазма не се проповядва от амвона.

Преди време във форума имаше тема, където протестантите приеха отшелниците (това не са всички монаси) за ''егоисти и нехристияни'', защото се отеглят ''в гората'', а не проповядват и не се жертват за другите в света, както е заповядано от Христос. Наистина има ''себевглъбяване и мълчание'', където се търси лично освобождение, а не себеотрицание и себежертване, както апостолите са се стремили по примера на Христос. Но не може някой да ги осъжда само по това действие. Някой от тук може ли да каже, че е безгрешен, или че изцяло се е пожертвал за ближните?
Но е истина, че тези, които се жертват за другите, ще получат много по-голяма награда в бъдещия век. Много по-християнско е преди да се ''освободиш'', да помогнеш на твоите ближни, колкото е възможно:

21. Защото за мене животът е Христос, а смъртта - придобивка.
22. Ако ли живеенето ми в плът принася плод на делото, то кое да предпочета, не зная.
23. Обладават ме и двете: желая да се освободя и да бъда с Христа , защото това е много по-добро;
24. но да оставам в плътта е потребно за вас .
25. И аз това с увереност зная, че ще остана и ще пребъда с всички ви за ваш успех и радост във вярата,
26. та похвалата ви в Христа Иисуса да се умножава чрез мене, кога дойда повторно при вас. (Фил. 1:21-26 - прав. превод)
от Теодор77
22 Дек 2016, 17:03
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Могат ли да бъдат отменени или променени някои правила и обреди, приети и установени от Църквата

Това добре, но с какво този избор допринася за спасението на твоята душа? Въобще каква ти е практическата полза от този избор? На практика това, че си се научил за една година да правиш "правилни " хороскопи препоръчва ли те с нещо пред Бога? Прави ли те по-свят? Или като мине още една година ще се изтипосаш във форума с ново име и с ново подходящо на името учение? Кака ти Йолка вече за три години на три пъти смени деноминационните си разбирания...

Опитвам се да науча повече за човек и света, а не да стоя ''пред иконата'' и да си въобразявам, че това е ''раят на земята'', а всичко друго антихристко, защото ми е открито, че това не е така.
Опитвам се същевременно да работя на Божията нива, колкото мога за другите, не за себе си, защото мисля, че това е спасително.

Ако ми откриеш ''спасително учение'', няма как да не се съглася с него, но засега не виждам такова в твоите текстове.
Ти ми показваш учение, с което съм запознат, а аз ти показвам учение, с което не си запознат.
И двамата говорим от нашите познания за православието.

Моят съвет към теб е да приложиш ''богоугодна икономия'' по проблема за неправославие. Няма как да изпитваш духовете, докато си под заблудата на средновековните догми на отците или някаква материална зависимост. Модернистите в православието са осъзнали и решили този проблем.
от Теодор77
20 Дек 2016, 18:14
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Да се представим

Теодоре, какво става бе братко мили? Наистина ли допусна дяволът така да те обезобрази, че да не можем да те познаем. Екзотерично християнство, езотерично християнство! Кой ти ги наби тия глупости в главата бе момче? С какви идиоти си се събрал? Ами вече започвам да си те преставям с рога бе братко... Ужас!!! Мили Боже!.. Още тази седмица в нашата енория ще те внеса в литургията, за да те четат цял месец - и ще разкажа всичко това на свещеника.... Не мога да го повярвам! ;( :roll_eyes11: :heart:

Стуците няма голямо значение как си ме представяте. По-важно е как се ''представяте'' вие. По-полезно ще е да се помолите за разбиране на религията ви, но на Небесния Отец, а не на светии, икони и кости. Благодаря.
от Теодор77
12 Дек 2016, 19:03
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Да се представим

Лелее ;(
Такова хубаво момче беше. Теодоре, ти обичаше православието. Аз ти се радвах, когато те четях. Какво е станало с тебе? Ти не си оставил младенчеството, нито пък си по-вещ в православието, ти си се отрекъл от него, а заедно с това и от Христос ;(

Откога отричане от православието представлява отричане от Христос? Този форум е превзет от невежество.
от Теодор77
12 Дек 2016, 19:05
 
Jump to forum
Jump to topic