Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfkc() should not be called statically in /home/hristiqn/public_html/forum/includes/utf/utf_tools.php on line 1663
Търсене
ХРИСТИЯНСКИ ФОРУМИ - ОЛЕКОТЕНА ВЕРСИЯ

Дата и час: 20 Яну 2017, 08:38 Разширено търсене

Търсенето върна 20 резултата

Return

Re: Вярвате ли в прераждането?

Хора, бягайте от Ню Ейдж философиите че там е поле на демоните дето манипулират яко хората.
Както имаше едно свидетелство на един адвентистки брат Роджър Монро, който е бил доста в такива среди. В едно от интервютата му той описва как демоните са им се явявали като светли ангели и всъщност им пояснявали че нещата не са така както Библията или християните описват нещата а че едва ли не Бог не бил разбрал дявола и че тези хора ще царуват в ада заедно с сатана.....

Спасявайте се хора, спасявайте се че тези неща не са безобидни. Цената е голяма и това е душата на човека. Не се хващайте за глупостите на дявола а бягайте за живота си и търсете Исус Христос!
от Cyril
03 Яну 2017, 17:30
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: ИИСУС (ЙЕШУА) ни заповяда да изцеляваме болни!

Бог изцелява и в днешно време... Да се ходи против това е лоша работа...
За съжаление много хора вместо да се радват заедно с изцеления, започват в същия фарисейски дух да си затварят сърцата, очите и ушите както направиха фарисейте в случая на слепородения който Исус изцели.
от Cyril
03 Яну 2017, 17:24
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Кои и какви са били първопроходниците на петдесятничеството в България

Брат Стоян, благодаря ти за темата, бъди благословен!
от Cyril
04 Яну 2017, 11:50
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Кои и какви са били първопроходниците на петдесятничеството в България

Имах предвид брат Стуците (което предполагам че е прякор от Стоян, както може би от моето Кирил е Кирето и прочие)
от Cyril
04 Яну 2017, 14:00
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Превод на Библията

Синодалния превод е добър превод Георги!
Аз лично съм чел от неканоничните книги и съм видял някой поучителни неща че дори и едно нещо от сън който сънувах. Сънувах как съм с майка ми на някакъв мост и имаше много змии, една от които ме ухапа. Много странен сън, и един ден си викам я дай да прелистя православната Библия (просто тя ми беше под ръка и е същото джобно издание за което говорят братята) и прелиствам между страниците и попадам на книгата Премъдрост на Иисус, Син Сирахов или на кратко както го наричат на Запада - Сирах 21 глава, 2 стих който гласи: "Бягай от грях като от змия; защото, ако се до него приближиш, ще те ухапе." Та, хубаво е ако ще подаряваш такава Библия, кажи на човека за тези книги, ако трябва му ги извади на листче и му кажи защо се отличават от останалите книги в Библията и така. :)
от Cyril
06 Яну 2017, 01:31
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Вярвате ли в прераждането?

Истината е заложена в Божието Слово, брат Българолюб. Ако една Църква не следва тази истина а следва своите си традиции които противоречат на Божието Слово, това не е Църквата Христова... Истината е че и Католиците и Православните в самите тях имат също някой разклонения както примерно между православните има такива които са старокалендари и такива които са новокалендари (каквато е официално БПЦ), има монофизити ( Копти, Арменци, Асирийци ). Да не говорим за Критския Събор, поради който още повече разцепление ескалираха между православно вярващите. Католиците по същия начин с различните им вариации, така че това с 30-000-те протестантски църкви не е солиден аргумент защото първо съм сигурен че броя е по-малък от колкото се представя (са да са всички 30-000 буквално трябва всяка една църковна сграда да я броим за отделна деноминация) и на второ място в вашите църкви има също вариации на църкви които претендират че вие примерно сте заблудените а те правите.. Проблема на Протестантството и многобройните Църкви не е "Сола Скриптура" (Само Писанието) , проблема е че повечето не искат да следват този принцип и оттам се отива било в крайности като псевдо-месианските "синагоги" или ултра-харизматичните събрания където се говори само за пари, изцеления и има всякакви изпълнения.
от Cyril
09 Яну 2017, 20:23
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Отново за Православната църква - вярно или не?

Кои факти? Православната Църква е една от многото църкви претендирайки да са Христовата Църква.
от Cyril
10 Яну 2017, 16:33
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Отново за Православната църква - вярно или не?

Христовата Църква се състои от всички новородени вярващи в Исус Христос, каквито са били Апостолите и първите християни. Тя води началото си от Апостолите и Исус Христос. Православието в завършената му форма и Католицизма не са нито от началото нито от Апостолите и Исус Христос , ако бяха щяха да следват това което Библията учи и говори а не противоречащи си предания и традиции. Клира от по-късните векове се вижда колко е "законен" като въвежда практики непознати на самите Апостоли и на Христос.. Ако за теб това е законен клир, за мен си е направо незаконен. И всъщност това е изпълнение на словото което Апостол Павел даде към Ефесянските Лидери в Деяния на Апостолите когато каза че дори ОТ ТЯХ ще излезнат вълци грабители.... И това слово се изпълни с точност в по-късните векове на Християнската история. Истинската църква не е тази която може да се проследи чрез апостолска наследственост, а тази Църква която проповядва истините в Божието Слово. Щом има компромис, извъртане, укриване, това не може да бъде Христовата Църква. Апостолският събор беше събор на Апостолите, не на някой от 12 век, който си мисли че решенията му ще се наложат като истински само защото има "апостолска наследственост"... Относно Библията, ако трябва да сме честни, през втори век вече много от Новозаветните писания са циркулирали по църквите така че, със и без събор, Божията Воля се изпълни да имаме Новозаветния Канон. А Католицизма довежда нещата до пълната крайност по отношение на небиблейски практики и учения и всъщност католиците претендират че те са истинските а вие сте отпадналите... И всъщност Католицизма е пример докъде може да доведе крайността на всичките тези небиблейски принципи.
от Cyril
10 Яну 2017, 18:03
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Отново за Православната църква - вярно или не?

Аз мога ли да се самопоканя :D Ще бъде интересно хем да се запознаем извън форума и хем може да отидем на някое събрание православно и после на протестантско. За Константин Величков не съм сигурен да има протестантска църква. Нашата беше на Опълченска но се преместихме в Люлин.
от Cyril
12 Яну 2017, 15:03
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Вярвате ли в прераждането?

Пресияна да не би да си гледала филма "Зайтгайст"? (Духът на времето)? Защото този филм е пълна трагедия по отношение и на информация и на всичко останало. И Християнството НЕ е старо, нито пък си е "изиграло ролята", нито пък ще изчезне. Църквата е била, е и ще бъде ВИНАГИ на тази Земя. Нещата които ги пишеш са точно в духът на Антихриста, който ще се покаже на световната сцена скоро, съдейки по събитията и накъде отиват нещата. Хубавото е че с идването на Антихриста, ще има второ идване но не на друг Антихрист а на Господ Исус Христос, и когато Той дойде тогава всичко ще се промени. Сатана, всичките му слуги, заедно с Антихриста и лъжепророка ще отидат в Огненото Езеро заедно с всички приели образа на звяра, така че ето една истина която е сигурна.
от Cyril
12 Яну 2017, 19:52
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Вярвате ли в прераждането?


А ти не си,така ли? :roll_eyes11:
Какви РЕАЛНИ доказателства имаш,че ТОЧНО ТВОЯТ ПЪТ е правилният? Без обаче да се цитира библията,моля!
Ако ме срещнеш със Светия дух и тримата си поговорим ще ти повярвам.Но приказки от рода:"В заблуда си,еретичка си,аз съм правия пък,а ти си заблудена от Сатанаил" са много детински и смешни... ;)
Тук нещата са малко като диктатура на пролетариата,но не на пролетариата,а на църквата и библията.
Останете със здраве и всичко най-добро Ви желая! :heart:

Аз може и да съм заблуден някъде в нещо, но знам че Господ Иисус Христос е Истински, защото съм видял Неговата реална намеса в моя живот и в живота на други хора, нещо което вашите енергии и чакрички не могат да направят а само да ви дърпат още по-надолу към ада. Да, заблудена си от дявола, няма да те лъжа или крия а директно ти го казвам - заблудена си, ти даже не си и еретичка, еретиците са тези които изопачават Християнското учение, ти дори не си в него а си много далеч от него. Тука също така е Християнски Форум не сатанински или окултически или ню-ейджърски, ако такъв търсиш има ги много, тамън там ще се разбираш по-добре с съфорумниците.
от Cyril
13 Яну 2017, 18:39
 
Jump to forum
Jump to topic

Йерусалимския Събор (1672)

Извинявам се на всички за късния час в който пускам тази тема (мисля че съм чел около два часа и може би половин допълнително?). Принципно аз самия не съм Православен, бях тръгнал да ставам, но това е дълга история, [b]не за тук и сега. [/b] Протестант съм по убеждение, но тази тема ми грабна окото понеже се дебатираше върху въпроса за [b]неканоничните [/b] книги и просто искам да представя случая с този събор и да оставя коментирането, отзивите, изводите и всичко останало на вас.

Темата ще бъде дългичка (първоначално мислех да публикувам намереното като коментар но едва ли ще ми стигне мястото, така че се надявам тука да бъде изчерпателно, [b]и също така ако има някакви грешки в написаното, разчитам на православните ни братя и сестри в форума да покажат кое е грешно) [/b]

Та, за какво се е състоял този събор в Йерусалим през 1672? Повода за този събор е кредото, или Символ Верую-то на човек на име [b]Кирил Лукарис [/b], който е бил Контстантинополски Патриарх. Какъв е бил проблема с това кредо? Проблема е бил че това кредо е про-калвинистично по природа, съдържащо 18 глави и като такова е отричало много от вече утвърдените православни доктрини и догмати и е клоняло към реформаторските креда. От това което прочетох много от православните епископи вярвали че това не е написано от Патриарх Кирил но че калвинистите са го съчинили и са сложили неговото име, като православните епископи посочвали и давали цитати от негови творби където очевидно той е писал в духа на Православната Църква, но без значение дали това кредо е негово дело, или е дело на калвинистите, едно е било сигурно, това кредо и неговия автор са искали много сериозно да подкопаят авторитета Православната Църква. И поради тази причина събора е бил свикан.

Кредото на Патриарх Кирил можете да го намерите и прочетете тука: http://www.crivoice.org/creedcyril.html
[b]Единствения проблем е че то е на английски като за пореден път виждам една несериозност от страна на православните вярващи в България да преведат такива важни документи които имат голямо значение за тези които са в тяхната Църква. [/b]

Съборните решения можете да ги намерите и прочетете тука: http://www.crivoice.org/creeddositheus.html
Като отново, няма превод, няма го дори на официалната страница на БПЦ и е на английски.

Съборните решения като съдържание са много по-масивни от кредото на Патриарх Кирил, като канон по канон се обясняват и утвърждават отново Православните догмати на вяра и се разобличава калвинистическото кредо на Патриарх Кирил. Каноните са 18 . Също така към тези 18 канона, има добавени четири катехизисни въпроса (за най-елементарен пример: Защо Църквата вярва че Иисус е Бог, и отговора започва, защото така така и така... надявам се да сте го разбрали :D ) И е доста интересен прочит, поне мене много ми беше интересно да премина през всичките канони и накрая през катехизисните въпроси.

Та, най-накрая може да стигнем до въпроса за неканоничните книги дали този събор ги признава за боговдъхновени като останалите книги или не ги признава?

Когато се четат каноните на някой места ще пише неща от сорта на "We believe the Divine and Sacred Scriptures to be God-taught" (Ние вярваме че Божествените и Свещени Писания са Боговдъхновенни, намерено в канон 2) ; "All Scripture is, and is called, the word of the Holy Spirit......" (Цялото Писание е, както е наречено, Словото на Светия Дух намерено в канон 12)
Но от тези изявления не може да разберем дали в това число на Боговдъхновенност се броят и неканоничните книги.

Затова трябва да отидем на катехизисните въпроси.
Първия катехизисен въпрос е: Трябва ли свещените Писания да се четат на нормален език от всички християни?
Като отговора е не, защото много хора не разбират Писанията и без Авторитета на Църквата, няма да го разберат или ще изпаднат в ерес.
Втория катехизисен въпрос е: Писанията ясни ли са на всичките християни които ги четат?
Като тука отговора е подобен на първия.
Третия катехизисен въпрос е въпроса който дава отговора на въпроса дали този събор утвърждава неканоничните за канонични: Кои книги наричате Свещенни Писания?
Като отговора е, и ако съм го превел грешно, или не ми вярвате, проверете линковете които дадох горе за справка :

"Следвайки правилата на Вселенската Църква, ние наричаме Свещени Писания всички тези които Кирил [Лукарис] е събрал от Синода на Лаодикея и е изброил, добавяйки към Писанията тези, които той глупаво и от невежество или злонамереност нарича Апокрифа/Апокрифни, а именно: "Премъдрост Соломонова"; "Иудит"; "Товит"; "Историята на дракона" [Бел и Дракона]; "Историята на Сусана"; "Макавеите" и "Премъдрост на Иисуса, Син Сирахов". Защото ние отсъждаме тези също да бъдат с другите автентични Книги на Божественото Писание, автентични части на Писанието. Поради древен обичай, или по-скоро Вселенската Църква, която е доставила на нас като автентични Свещените Евангелия и другите книги на Писанието, е недвусмислено доставила тези [книги*] също като част от Писанията, и отричането на тези е отричането на другите. И ако, може би, се вижда че не винаги всички тези [книги] са били считани на едно ниво като другите, въпреки това, тези [книги] също са били смятани и считани с остатъка от Писанията, заедно от Синодите и много от най-древните Богослови на Вселенската Църква. Всички тези [книги] ние отсъждаме да бъдат канонични книги и ги изповядваме като Свещено Писание."

Мисля че отговора е пределно ясен че този събор утвърждава неканоничните книги за канонични... Въпреки че това не е канон, това го има като катехизисен въпрос...

Четвъртия катехизисен въпрос е: Какво трябва да мислим относно Светиите Икони и почитта към светиите?
Като отговора е дълго богословско обяснение върху тези две неща.

Последното изречение от последната част от текста завършва така: "Аз, Доситеус, по милостта на Бог, Патриарх на Светия Град Йерусалим и на цяла Палестина, заявявам и изповядвам това да бъде вярата на Източната Църква."

Изводите и всичко останало оставям на вас.
от Cyril
16 Яну 2017, 05:03
 
Jump to forum
Jump to topic

Св. преподобни Антоний Велики

http://www.pravoslavieto.com/life/icons/001/01.17_sv_Antonij_Veliki/1.jpg
Житие на св. преподобни Антоний Велики

Подвижничеството е толкова древно, колкото и християнството, но подвижниците от първите векове не напущали света. Те живеели в градове и села, в семейства или насаме, а понякога и на малки групи. Монахът (или самотникът) още не познавал далечната пустиня. И по време, и по съвършенство отшелничеството получило първите си образци в лицето на преподобните Павел Тивейски и Антоний Велики.

Св. Антоний Велики се родил около 251 г. в Среден Египет. Той бил дете на заможни и благочестиви родители. Той бил на 20 години, когато починали родителите му. Те му оставили богатството си и грижата за по-малката му сестра. Нито ранната свобода, нито полученото наследство се оказали опасни за този младеж с вродена склонност към подвижничество. След като чул в храма думите на Спасителя към богатия момък: "Ако искаш да бъдеш съвършен, иди, продай имота си и раздай на сиромаси; и ще имаш съкровище на небето; па дойди и върви след Мене", (Мат. 19:21) , св. Антоний раздал своето имущество. С остатъка от наследството той поверил сестра си на един девически дом и започнал подвижнически живот.

Отначало той се заселил в една изсечена в скалите египетска гробница, където го посетили първите изкушения. Най-напред това било съжалението за света, за оставеното богатство, за любимата сестра. След това дошло жилото на плътта – най-силното оръжие на дявола против юношите. Но мисълта за Христа и за вечните мъки подкрепяли Антоний и Господ му помагал да побеждава врага на човешкото спасение. За пръв път му се явил "дракон" във вид на жалък и немощен черен отрок, който нарекъл себе си "дух на блуда" и се признал за победен. Но това било само началото на онази страховита борба с демоните, която продължила доста време.

Юношата Антоний засилил да крайност суровостта на своето въздържание. Той не спял по цели нощи и не приемал храна по няколко дни, защото бил убеден, че "силата на духа укрепва, когато слабеят наслажденията на тялото".

Приятелят, който му носел хляб и вода, веднъж го намерил на земята пребит и го пренесъл в църквата за погребение. Но Антоний се свестил и отново се върнал на това особено полесражение за нови изпитания. През нощта се чул страшен шум. Изглеждало като да се срутват стените, а през отвора се втурнал орляк от всевъзможни гадове и зверове: змии, аспиди и скорпиони, лъвове и леопарди, вълци, мечки и бикове. Всички те застрашително напирали към Антоний и му нанасяли тежки рани. Легнал на земята, подвижникът се надсмивал над безсилието на своите врагове: "Ако бяхте силни, нямаше защо да бъдете много!" И изведнъж всичко изчезнало. През пролуката на тавана той бил осветен от светъл лъч, от който раните му били излекувани. Като почувствал небесната помощ, Антоний възкликнал към Невидимия: "Къде беше Ти, благий Иисусе? Защо не се появи отначалото, за да изцериш моите рани?" И се чул глас: "Аз бях тук, Антоний, но чаках да видя твоето мъжество. И сега, понеже храбро се бори, Аз всякога ще ти помагам и ще те направя именит по целия свят!"

По това време Антоний бил на 35 години. След това той минал от другата страна на реката Нил и живял 20 години на планината при пълно усамотение и мълчение в една изоставена постройка, като зазидал входа за влизани и излизане. На това място негов приятел идвал два пъти в годината, за да му спусне от покрива запас от хляб, без да види лицето му. Минаващите покрай чували отвътре страшен шум и гласове, но и гласа на Антоний: "Да възкресне Бог и да се разпръснат враговете Му..." (Пс. 67:2). Надниквайки обаче през пукнатините на стената, те не виждали нищо.

След дванадесет годишен подвиг Антоний вече постигнал душевен мир. Отсега нататък той става старец, авва – отец на множество монаси. По околните планини изникват манастири, отделни калии на пустинножители. Понякога отшелниците се събирали при своя духовен баща и слушали неговите мъдри беседи. Когато безпокойството от хората заплашвало подвижника да го лиши от неговото безмълвие, той оставял това място и потъвал в още по-далечната "вътрешна пустиня" на много дни път от Нил. Там той живеел от труда на ръцете си, обработвайки малък оазис. Демоните го преследвали и тук със заплахи, нападения на зверове, с призраци. Но победителят не се боял от тях. Той учил на безстрашие и своите духовни чеда: "Демоните нищо не могат, те играят като на сцена, преправат лицето си и плашат децата с шума на маските си".

Като побеждавал природата си и почти свърхчовешко подвижничество св. Антоний бил удостоен с дара на чудотворство и на прозорливост. Но като лекувал болни и прогонвал бесове, той винаги внушавал на излекуваните да въздават благодарност не на Антоний, а само на Бога.

Нему била открита във видение следсмъртната борба на душата с демоните, които препречвали пътя на душата към небето. Той видял да се възнасят към небето душата на основателя на Нитрийската подвижническа колония авва Аммун (+ около 356 г.). Явено му било и тайното пребиваване в пустинята на преподобни Павел Тевейски, когото той посетил в пещерата му в 341 година.

Своите умножени дарове св. Антоний щедро отдавал на Църквата. Посетил на два пъти шумната столица на Египет – Александрия. Първият път той пристигнал там в 311 г. по време на гонението, предприето от император Максимин, но Бог го запазил от мъченичество заради великата задача на монашеството. Антоний служил на изповедниците на вярата по рудници и тъмници, а след това, придружен от бедуини, се отдръпнал на три дни път в пустинята, както съобщава това бБлажени Йероним. По молбата на самия св. Атанасий Велики Антоний посетил Александрия в 335 година, за да помогне в борбата срещу нестихналото и след Никейския събор арианство.

Появата на великия подвижник в столицата направила необикновено впечатление. Дори езичниците и жреците се тълпели да видят Божия човек и мнозина искали да се докоснат до него. Той не само сразявал еретиците, но върнал в християнството и мнозина езичници. Неукият и безкнижен старец с мъдро и властно слово бранил своята вяра от надменните езически философи, с които могълда говори само чрез преводачи, понеже не владеел официалните езици /гръцки и латински/, а само египетски. Той, неграмотният, водил кореспонденция с Константин Велики и с неговите синове, като защититл своя приятел св. Атанасий от клеветите на неговите врагове. Св. Антоний бил строг към несправедливите съдии и умеел да им напомни за Страшния съд и за техния дълг да бъдат милостиви и справедливи.

- Не изпадайте в страх, когато слушате за добродетелта – казвал преподобни Антоний Велики. – Тя не е далеко от нас, не се създава извън нас. За да се обучават в словесните науки, елените предприемат далечни пътешествия, преплават морета, а ние нямаме нужда да отиваме далеко заради Царството небесно или да преплаваме морета заради добродетелта. Господ е казал "Царството Божие е вътре във вас". Ето защо добродетелта се нуждае от нашата воля.

- Потребни са ни силна молитва и подвизи, за да приемем от Св. Дух дара да различаваме духовете и да познаваме демоните. Те се осмеляват да поставят на всички християни и особено на трудолюбивия монах съблазни чрез лукави помисли, стараят се да ги уплашат чрез несъществуващи призраци и да ги измамят с коварно многословие. Но не трябва да се боим от тях, защото те са безсилни и не могат да сторят повече от това – да плашат. Не е трудно да се разпознава присъствието на ангелите от това на демоните: видението на светиите бива несмутимо и е придружено с радост, а демоните създават вътрешна тревога. Много пъти демоните са ме облажавали, за да се възгордея, но аз ги заклинах в името Господне.

- Никой, който не е победил изкушенията, не може да влезе в Царството небесно.

- Който кове парче желязо, обмисля отначало какво иска да направи от него – коса, нож или брадва. Така и ние сме длъжни да мислим към каква добродетел се стремим, за да не се струдим напразно.

- За да не изпаднем в безгрижие, нека си спомняме думите на светия апостол "всеки ден умирам". Когато ставате от сън, помислете си, че няма да доживеете до вечерта. Когато си лягата, помислете си, че може би няма да видите разсъмването на деня. Този, който всеки ден се приготвя за смъртта, ще се предпази от грях.

Преподобни Антоний Велики преживял до 105-годишна възраст, като запазил телесното си здраве и сила. Почувствал близостта на своя край, той завещал да го погребат тайно, за да не узнаят людете за неговия гроб. Небесна радост озарила лицето му, когато дал последно благословение на двамата ученици, останали докрай при него. Той починал на 17 януари 356 година.

Житието е взето от: http://www.pravoslavieto.com/life/01.17_sv_Antonij_Veliki.htm

Честито на всички именници, и поздрави от мен с това песнопеене: http://www.youtube.com/watch?v=Mglw77ZqkLo&ab_channel=zilzila007
от Cyril
17 Яну 2017, 17:05
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Св. преподобни Антоний Велики


И така , тоя човек много спомогнал за разпространението на Евангелието, като се зазидал ...разбийш! Така изпълнил Христовата повеля " идете и научете всички народи, като ги кръщавате ....."

Кой от апостолите е преживявал такива УЖАСНИ изпитания ??
Даже самия Христос не е преживявал такива мъчения и изпитания, но свети Антоний великий -ДА, той е преживял велики неща. А накрая се зазидал ...в скалата и станал "авва" на монаси...ма начи.

Жалко че Йоланта не е била там, да научи бедния човечец какво е Месиянство че да не бъде такъв невеж и да се отделя от останалите хора.... Йоланта, отново показваш абсурдите си. Ти изобщо чете ли цялото житие?

Защото ако беше прочела щеше да видиш това: "По молбата на самия св. Атанасий Велики Антоний посетил Александрия в 335 година, за да помогне в борбата срещу нестихналото и след Никейския събор арианство."

Този човек е защитил истинската вяра в Триединния Бог, срещу арианството (ако не знаеш какво е арианство, това е учение появило се през четвърти век от един александрийски свещеник на име Арий, който учел че Исус не е Бог и св. Антоний е помогнал в борбата срещу това учение, ама то това не се брои, нали така?)

Още един цитат: "Той не само сразявал еретиците, но върнал в християнството и мнозина езичници. Неукият и безкнижен старец с мъдро и властно слово бранил своята вяра от надменните езически философи, с които могълда говори само чрез преводачи, понеже не владеел официалните езици /гръцки и латински/, а само египетски. Той, неграмотният, водил кореспонденция с Константин Велики и с неговите синове, като защититл своя приятел св. Атанасий от клеветите на неговите врагове. Св. Антоний бил строг към несправедливите съдии и умеел да им напомни за Страшния съд и за техния дълг да бъдат милостиви и справедливи"

Значи този човек е обърнал много езичници към Християнството отново, защитавал е вярата, защитил е друг свой брат който също е богослов защитил Триединството, но това не се брои нали, щом не е според Месиянските ти стандарти нали така? За тебе всичко завършва в първи век и се появява отново през 21 век, през останалите векове всичко е езическо и заблудено?..
от Cyril
17 Яну 2017, 19:05
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Св. преподобни Антоний Велики

Първо: Богохулство е следното нещо- ДА СЕ ПРАВИШ РАВЕН НА БОГА !
Така ,с това измислено житие , православните правят някой си Антоний по-важен и по-изстрадал даже от самия Месия !

Второ: администраторът ще изказва каквоо си иска мнение по измислените жития на православието -понеже са именно измислени!

Трето ,семейство Върбакови може да се възмущават колкото си искат - все му е тая на модераторът на име Йоланта

Аз също съм съгласен с брата и сестрата, нека някой друг да бъде сложен за администратор.
Йоланта може да не си съгласна, но да кажеш че това е измислено житие говори само за себе си като изявление че изобщо не знаеш какво говориш..
от Cyril
17 Яну 2017, 19:34
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Св. преподобни Антоний Велики

Не разбирам защо трябва да се приемат насериозно православните житиета, които са средновековни измислици. Йоланта е права да отхвърля тези случки като недействителни и да се съмнява в достоверността им. Споделям мнението ѝ. Аз не разбирам защо Cyril ги приема, защото приемането на едно подобно нещо от екзотеричното православие, означава, че трябва да се съгласиш с цялото православие. Cyril, ти не знаеш какво вършиш. Защото аз мога да покажа още много протипни образи на православието, които нямат нищо общо с него от историята, както направих в тази тема с Георги http://www.hristiqni.com/forum/viewtopic.php?p=82348#p82348. Хулата към Светия Дух е абсурдно обвинение.

Теодор, така ще те наричам а не с измисленото ти форумно име, аз може да не съм съгласен с някой неща, може дори да не разбирам някой неща , но не съм безумец да говоря против живота на хора живяли много преди аз да съм се родил. Нито ти нито Йоланта знаете какво говорите...
от Cyril
17 Яну 2017, 20:19
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: Св. преподобни Антоний Велики

Е да, някой пък са тука за сеира, аз забравих че и такива има тука в този форум.
от Cyril
17 Яну 2017, 20:58
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: ИЗВИНЕТЕ МЕ! - ЩЕ НИ ПОЗНАЯТ, ЧЕ СМЕ ХРИСТИЯНИ НЕ ПО НАШАТА ДОКТРИНА, А ПО НАШАТА ЛЮБОВ!

Ако очаквате от Йоланта да се извини на някой или да се примири с някой се лъжете... Досега се вихреше по Фейсбука... Даже ме нарече "римо-православен католик" (???) само защото бях публикувал тука житието на Св. Антоний което мене лично много ми хареса и ме докосна. От такава опърничева жена не очаквайте помирение, при нея е само яд, злоба, и огромна доза фанатизъм. Такива хора дишат за да се препират с останалите, това им е постоянно в главата. Най-лошото е че така мислят че извършват Божията Воля, и че като някой им каже нещо те са гонени заради вярата си....
от Cyril
Вчера, , 21:40
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: ИЗВИНЕТЕ МЕ! - ЩЕ НИ ПОЗНАЯТ, ЧЕ СМЕ ХРИСТИЯНИ НЕ ПО НАШАТА ДОКТРИНА, А ПО НАШАТА ЛЮБОВ!

И аз съм така, да прави каквото си иска и да изповядва каквото си иска, стига да не напада останалите хора. Спря с форума сега се вихри по социалните мрежи...
от Cyril
Вчера, , 22:08
 
Jump to forum
Jump to topic

Re: ИЗВИНЕТЕ МЕ! - ЩЕ НИ ПОЗНАЯТ, ЧЕ СМЕ ХРИСТИЯНИ НЕ ПО НАШАТА ДОКТРИНА, А ПО НАШАТА ЛЮБОВ!

Справедлив, прав си за всичко казано дотук.
И със радост бих помогнал на който и да е било човек в нужда. Във моя живот има много хора което са ме предавали или изоставали но бих им помогнал винаги ако ще и да е най-малкото нещо, защото знам че Господ би направил така. Той не отвърна очите си от никой, ние също не трябва. Пиша за Йоли, по-остро и тук и пред нея самата (не съм лицемер едно пред едните, друго пред другите), не защото я ненавиждам, макар и на моменти да ме раздразнява доста, а защото знам какво е да си се фанатизирал и не желая да я виждам как сама се унищожава с фанатизма... Още повече имаше момент в живота ми, в който се бях отдръпнал от вярата, и тогава не кой да е друг а Йоланта заедно с една друга сестра ми писаха да ми помогнат...

Пресияна, когато и бях писал по-остро относно убежденията й, нещата са по същия начин. Имах преди три години допир също така и с окултизъм. Бях в служението на един брат петдесятен, който не успя да разпознае духовете (и все още не е) и беше започнал да практикува Християнска медитация... Практикувал съм го, знам какво е и знам накъде води човешката душа, затова й писах на Пресияна така както й писах, защото трябваше да види това нещо до къде ще я доведе..

Любовта винаги е важна, но когато трябва да сме честни с останалите, трябва да бъдем... :friends:
от Cyril
Днес, , 00:06
 
Jump to forum
Jump to topic