ХРИСТИЯНСКИ ФОРУМИ - ОЛЕКОТЕНА ВЕРСИЯ

Дата и час: 25 Юли 2017, 23:39 Разширено търсене

Български християнски форуми е място за християнски дискусии, споделяне на видео или писмени свидетелства, насърчения и общение между вярващи в Бога.

Как да ни помогнете в развитието: КЛИК
ЗА РЕКЛАМА КЛИК
2017 ГОДИНА НА МОЛИТВА! ДЕНОНОЩНА ХРИСТИЯНСКА ТЕЛЕВИЗИЯ: КЛИК
Кампания: Дари Библия: КЛИК

АКЦЕНТИ

Демонично обсебване

ДА ОЧАКВАМЕ ГРАБВАНЕТО ИЛИ ПОЯВАТА НА АНТИХРИСТА?

Господ не ни забравя, а щедро ни благославя

Християни, спрете да се чувствате виновни

ЗЛАТНАТА РЕКА ОТ ПРЕСТОЛА НА НЕБЕСНИЯ ОТЕЦ

НИКОЙ НЕ МОЖЕ ДА СЛУГУВА НА ДВАМА ГОСПОДАРИ


ВОДЕЩИ НОВИНИ

Откъде да научат българите истински важните неща?

100 хубави думи за България

Разпознаване на духовете

[ Facebook коментара]

Re: Разпознаване на духовете

Мнение Номер:#  Мнениеот stucyte » 10 Дек 2016, 21:43

Natanel, в този форум никой не е назначаван за "велик инквизитор" и затова в стил "инквизиция" никога не се е действало. Най-малкото някой е баннат за изказано богословско мнение по темата, щом като го е направил с цел да апологетизира свое верско разбиране, защото това е християнски форум където всеки християнин може културно и свободно, в духа на християнската любов да изкаже личното си мнение по всички въпроси от богословието и философията. Гарантирам, че в това отношение ти няма да бъдеш изключение, нито ще се позволи изтриване на мнението ти. Тук вече от мноооого отдавна се начетохме на антипровославни и откровено еретически постинги, така че никому вече това не прави особено впечатление. Написах вече за какви деяния някой може да ми наложи да го банна... При всичко казано до тук обаче, аз оставам с впечатление, че ти си културен човек. С това се надявам да приключа по този въпрос и смятам, че вече си ме разбрал добре. Желая ти добронамерени и ползотворни дискусии!
Апостолските правила не са догматически верови определения, имайки предимно препоръчително практическо значение, на база на вероучителните истини. Признати са за апостолски защото строго съответстват на ортодоксалната ортопраксия, представена най-вероятно от непосредствените апостолски ученици и техните най-близки приемници. Боговдъхновеността на Апостолските постановления и до наши дни в църквата не е доказана.
Тези правила, макар и доказано да не са издадени писмено от самите свети апостоли, заслужават даденото им име и онова уважение, което им е признала Вселенската Църква. Тъй като в църковното управление Апостолските правила не са признати за неизменна акривия, много от тях в днешно време в Църквата по икономия се пренебрегват. Например: Правило 48. Мирянин, който, като изгони жена си, вземе друга, или напусната от другиго, да бъде отлъчен....Правило 54. Клирик, който бъде забелязан, че яде в кръчма, да бъде отлъчен, освен когато, като пътник, бъде принуден да отпочива в гостилница. и други. Освен това някои от светите отци, както и в определенията на малките и по-големи събори се позовават на тези правила, като често вместо апостолски ги наричат „църковни постановления”, „апостолски предания”, „древни чинове” и така нататък.
"Виждаме, че още на Първия Вселенски събор (325 година) светите отци като че ли се позовават на тях като на нещо известно, без да ги упоменават изрично. Основание за това твърдение намираме в правила 1-во и 2-ро на Първи Вселенски събор, които имат кратък аналог в правила 21-во и 80-то на апостолите. В правило 15 обаче имаме и конкретна употреба на израза „Апостолски правила” (Αποστολικοί κανόνες)."/срв. Каравълчев, В. Правилата на светите апостоли - произход и авторитет в: https://draganbachev.wordpress.com/2014/01/01/правилата-на-светите-апостоли-произ/ . Апостолските правила никога не добиват безспорен каноничен авторитет и в Западната църква, където те са редуцирани до 50. Виждам, че имаш известна подготовка и е учудващо защо спекулираш по въпрос, на когото отговора може да се прочете на много места!?
Между свети отец, църковен писател и светия има съществена разлика. Св. цар Константин, който ти спомена и майка му царица Елена, както и например нашия св. Цар Борис може да са канонизирани от Църквата за светии, но те не са нито свети отци, нито църковни писатели.
Поради наложения си авторитет църковни канонисти като Зонара, Валсамон, Никодим Милаш, руснаците Суворов и Павлов, проф. д-р Стефан Цанков и други имат право на препоръчително каноническо мнение, което в Църквата се прилага именно по икономия.
Отделен е въпросът с решенията на Вселенски събор, които са със задължителна догматическа тежест.
Аз не те карам да избираш "моята религия", но и не желая да чета изявления, близки до ругатни срещу избора на милиони православни християни. Ти си свободен човек и имаш право сам и без принуда да се ориентираш към Истината. Ако намираш Истината в ада, който спомена в края на постинга си - ти си свободен да я търсиш там, макар аз да не ти го препоръчвам!
" И ние познахме любовта, която Бог има към нас, и повярвахме в това. Бог е любов, и който пребъдва в любовта, пребъдва в Бога, и Бог - в него." /1Иоан 4:16/
Аватар
stucyte
Служител
Служител
 
Мнения: 7537
Регистриран на: 11 Окт 2012, 17:48
Has thanked: 1380 times
Been thanked: 1229 times
Пол: Мъж
църква: Православна църква
Характер: любопитен

бyтoн зa coциaлни мpeжи

Re: Разпознаване на духовете

Мнение Номер:#  Мнениеот Пламен79 » 10 Дек 2016, 21:48

Сигурно си забелязал, че в този форум има раздел "Ереси". Защо не отвориш там конкретна тема за православието и да си пишеш на воля вместо да свеждаш всички останали теми във форума до една единствена: "Критика на православието"?

:=D :=D :=D (clap)

П.С. Пак бъг. Пиша от името на Пламен. Тео
"Видях мрежите, които врагът разстилаше над света, и рекох с въздишка: "Какво може да премине неуловимо през тези мрежи?" Тогава чух глас, който ми рече: "Смирението." "
Св. Антоний Велики
Аватар
Пламен79
Активен Потребител
Активен Потребител
 
Мнения: 2070
Регистриран на: 11 Дек 2014, 21:37
Has thanked: 911 times
Been thanked: 468 times
Пол: Мъж
църква: Православна църква
Характер: странен :)

Re: Разпознаване на духовете

Мнение Номер:#  Мнениеот Милко » 10 Дек 2016, 22:39

26 Понеже, братя, вижте какви сте вие призваните, че между вас няма мнозина мъдри според човеците, нито мнозина силни, нито мнозина благородни.
27 Но Бог избра глупавите неща на света, за да посрами мъдрите; също избра Бог немощните неща на света, за да посрами силните;
28 още и долните и презрените неща на света избра Бог, да! и ония, които ги няма, за да унищожи тия, които ги има,
29 за да не се похвали ни една твар пред Бога.
30 А от Него сте вие в Христа Исуса, Който стана за нас мъдрост от Бога, и правда, и освещение, и изкупление;
31 тъй щото, както е писано, "който се хвали, с Господа да се хвали".
Аватар
Милко
Активен Потребител
Активен Потребител
 
Мнения: 688
Регистриран на: 19 Яну 2016, 15:17
Has thanked: 643 times
Been thanked: 386 times
Пол: Мъж
църква: Евангелска Петдесятна църква
Характер: смирен

Re: Разпознаване на духовете

Мнение Номер:#  Мнениеот Theodora V » 10 Дек 2016, 23:43

Пламен79 » Днес, , 21:48 написа:Сигурно си забелязал, че в този форум има раздел "Ереси". Защо не отвориш там конкретна тема за православието и да си пишеш на воля вместо да свеждаш всички останали теми във форума до една единствена: "Критика на православието"?




:=D :=D :=D (clap)
Аватар
Theodora V
Deactivated
 
Мнения: 2450
Регистриран на: 24 Авг 2015, 11:37
Местоположение: София, България
Has thanked: 832 times
Been thanked: 954 times
Пол: Жена
църква: Православна църква

Re: Разпознаване на духовете

Мнение Номер:#  Мнениеот stucyte » 10 Дек 2016, 23:47

Този път Пламен ще те набие. Изтрила си му половината постинг. :smileheart:
" И ние познахме любовта, която Бог има към нас, и повярвахме в това. Бог е любов, и който пребъдва в любовта, пребъдва в Бога, и Бог - в него." /1Иоан 4:16/
Аватар
stucyte
Служител
Служител
 
Мнения: 7537
Регистриран на: 11 Окт 2012, 17:48
Has thanked: 1380 times
Been thanked: 1229 times
Пол: Мъж
църква: Православна църква
Характер: любопитен

Re: Разпознаване на духовете

Мнение Номер:#  Мнениеот Natanel » 10 Дек 2016, 23:53

stucyte написа:Natanel, в този форум никой не е назначаван за "велик инквизитор" и затова в стил "инквизиция" никога не се е действало. Най-малкото някой е баннат за изказано богословско мнение по темата, щом като го е направил с цел да апологетизира свое разбиране, защото това е християнски форум където всеки християнин може културно и свободно, в духа на християнската любов да изкаже личното си мнение по всички въпроси от богословието и философията. Гарантирам, че в това отношение ти няма да бъдеш изключение, нито ще се позволи изтриване на мнението ти. Написах вече за какви деяния някой може да ми наложи да го банна... С това смятам да приключа по този въпрос и смятам, че вече си ме разбрал добре. Желая ти добронамерени дискусии!.


Разчитам на гаранцията, която даде.

stucyte написа:Апостолските правила не са догматически верови определения, имайки предимно препоръчително практическо значение, на база на вероучителните истини. Признати са за апостолски защото строго съответстват на ортодоксалната ортопраксия, представена най-вероятно от непосредствените апостолски ученици и техните най-близки приемници. Боговдъхновеността на Апостолските постановления и до наши дни в църквата не е доказана.
Тези правила, макар и доказано да не са издадени писмено от самите свети апостоли, заслужават даденото им име и онова уважение, което им е признала Вселенската Църква. Тъй като в църковното управление Апостолските правила не са признати за неизменна акривия, много от тях в днешно време в Църквата по икономия се пренебрегват. Например: Правило 48. Мирянин, който, като изгони жена си, вземе друга, или напусната от другиго, да бъде отлъчен....Правило 54. Клирик, който бъде забелязан, че яде в кръчма, да бъде отлъчен, освен когато, като пътник, бъде принуден да отпочива в гостилница. и други. Освен това някои от светите отци, както и в определенията на малките и по-големи събори се позовават на тези правила, като често вместо апостолски ги наричат „църковни постановления”, „апостолски предания”, „древни чинове” и така нататък.
"Виждаме, че още на Първия Вселенски събор (325 година) светите отци като че ли се позовават на тях като на нещо известно, без да ги упоменават изрично. Основание за това твърдение намираме в правила 1-во и 2-ро на Първи Вселенски събор, които имат кратък аналог в правила 21-во и 80-то на апостолите. В правило 15 обаче имаме и конкретна употреба на израза „Апостолски правила” (Αποστολικοί κανόνες)."/срв. Каравълчев, В. Правилата на светите апостоли - произход и авторитет в: https://draganbachev.wordpress.com/2014/01/01/правилата-на-светите-апостоли-произ/ . Апостолските правила никога не добиват безспорен каноничен авторитет и в Западната църква, където те са редуцирани до 50. Виждам, че имаш известна подготовка и е учудващо защо спекулираш по въпрос, на когото отговора може да се прочете на много места!?


Обнадеждава ме фактът, че не спазвате лошите си догми дори под претекст на икономия. Колкото по-малко екзотерично православни в това отношение сте, толкова ми ставате по-симпатични. И все пак не винаги икономията е правилна, а вие много често я ползвате, както ви изнася, но под изнася нямам предвид духовно и богоугодно, а:
''Наречената от тях чрез сатаната икономия ще бъде справедливо да се нарича предтеча на антихриста... Защото постоянно се разпореждат със свещените правила според своите си възгледи и произвол, като господари със слуги и роби''. - св. Теодор Студит

stucyte написа:Между свети отец, църковен писател и светия има съществена разлика. Св. цар Константин, който ти спомена и майка му царица Елена, както и например нашия св. Цар Борис може да са канонизирани от Църквата за светии, но те не са нито свети отци, нито църковни писатели.
Поради наложения си авторитет църковни канонисти като Зонара, Валсамон, Никодим Милаш, руснаците Суворов и Павлов, проф. д-р Стефан Цанков и други имат право на препоръчително каноническо мнение, което в Църквата се прилага именно по икономия.
Отделен е въпросът с решенията на Вселенски събор, които са със задължителна догматическа тежест.


Да, признавам грешката си, когато посочих императора сред отците, но и за двамата (Кирил Александрийски и император Константин) посочвате като авторитети, светци, спасили се и човеци ''на Светия Дух''. Първият може би заслужава канонизация поради подстрекателството към убийството на Ипатия, а вторият със заповедта си да убият сина му, а след това да удяват жена му. Странно е, че даваш Борис за пример, след като той избива 52-ма боили заедно със синовете им за да наложи религията си.

Както се вижда от сайта, много от вашите църковници наричат протестантите наричате ''еретици без благодат''. Защо не приложите богоугодна икономия и по този въпрос?

stucyte написа:Аз не те карам да избираш "моята религия", но и не желая да чета ругатни срещу избора на милиони православни християни. Ти си свободен човек и имаш право сам и без принуда да се ориентираш към Истината. Ако намираш Истината в ада, както сам пишеш - си свободен да я търсиш там!


Така ли? Е, тогава с каква цел си в този форум? Аз си мислех, че е задача на всеки православен на конвертира ''инославните''. Но ако наистина мислиш така, а аз признавам имам известни съмнения относно ''ориентирането'' ти, означава че и по този проблем си приложил богоугодна икономия.

Икономия = целта оправдава средствата, а както аз посочих има богоугодни цели, но има и човеконенавистни (антихристки) такива. Така че, този принцип донякъде се препокрива с моята философия, но може би това ще отхвърлиш, поради небогоугодна икономия.

Пламен79 написа:Изглежда и историческите ти източници са забулени в тайна, защото аз никъде не съм чел подобно нещо. Напротив, с кръвта си много от тях са положили основите на Църквата и са я утвърдили.


Даже ще ти цитирам жития от вашите авторитети. Образование:

http://www.pravoslavieto.com/life/11.13 ... atoust.htm
Йоан Златоуст - завършил в школата на известния ритор Ливаний
http://www.pravoslavieto.com/life/01.01 ... Veliki.htm
Василий - Образованието му продължило в Константинопол, а по-късно и в Атина - център на културата и просвещението. Младият Василий получил богати познания по философия, литература, риторика, математика, астрономия, медицина, изучавал задълбочено и богословските науки.
http://www.pravoslavieto.com/life/08.31 ... genski.htm
Киприян - Роден е около 200 г. в Картаген (Северна Африка) в богато и уважавано семейство. Получил прекрасно светско образование и станал блестящ оратор и учител по философия.
http://www.pravoslavieto.com/life/01.25 ... goslov.htm
Григорий - Овладян от пламенна и неудържима склонност към науката

Това са ранните светила, които имат огромна заслуга за философията на православието. А съзнаваш ли, че са се обучавали от езичници?

Богатството всеки може да привиди, след като са имали такава власт над масите. А относно поклонението на императори, ще дам първата случка показваща превеса на християнското свещенството над светската власт:

''Царят се върнал в двореца си. Той изпълнил наложеното му от Амвросий наказание и по негово настояване издал указ, с който се забранявало изпълнението на смъртна присъда до 30 дни след осъждането. Подир това Теодосий бил допуснат в Божия храм. Той дошъл с проста дреха и дълго стоял заедно с другите каещи се, молейки се и проливайки покайни сълзи. Най-после епископът го допуснал до причастие с Тялото и Кръвта Христови.''
http://www.pravoslavieto.com/life/12.07 ... lanski.htm - Източник
Даже не се споменава ''προσκύνησις'' поклона, когото императорът извършил пред Амвросий и когото е засвидетелстван от очевидците в храма. Знаеш ли, че дори за древните гърци било варварска и недопустима практива да се извършва този ''персийски поклон'' пред хора? Кажи 6-тия поклон идолопоклонство ли е? Защото само някои от християнските императори и персийски са го изисквали от подчинените си. Тираните са успявали, но е забележителен фактът споменат от Калистен, че Александър Велики успява да наложи земните поклони в завладените персийски земи, но не и сред гръцките си подчинени, те бидейки горди и себеуважаващи се мъже.

Различни видове ''προσκύνησις''.
Изображение

προσκύνησις на асирийски обелиск, даже и в Асирия, където императорите са богове, не се използва пълния поклон означен като номер 6 на предишната снимка, но който се практикува от вас пред икони, епископи, свещеници и много други земни творения.
Изображение

http://www.pravoslavieto.com/life/12.07 ... lanski.htm - Източник

И винаги императорите и царете след този случаи са треперили пред църквата от страх от отлъчване. Това до Реформацията.
Последно редактиран от Natanel на 10 Дек 2016, 23:55, редактиран 1 път общо.
Аватар
Natanel
Редовен
Редовен
 
Мнения: 418
Регистриран на: 06 Дек 2016, 21:26
Has thanked: 0 time
Been thanked: 105 times
Пол: Мъж

Re: Разпознаване на духовете

Мнение Номер:#  Мнениеот Theodora V » 10 Дек 2016, 23:55

Към людете, които хулят Православието ще отбележа, че съпругът ми е в процес да "яхне отново метлата" и да насмете неговите - на Православието, хулители. Понеже съпружеското тяло бе заето от честванията около 25-годишнината на катедра Теология в Шуменския университет, не беше в състояние да хвърля поглед на някои от написаните безумия тук, но в най-скоро време - струва ми се - ще постави отново някои дребни хорица на своето място, за да си кютат и да не бръщолевят щуротии. Спомняме си как бе затапил един от "философстващите" относно някои верови християнски постановки. ;)
Аватар
Theodora V
Deactivated
 
Мнения: 2450
Регистриран на: 24 Авг 2015, 11:37
Местоположение: София, България
Has thanked: 832 times
Been thanked: 954 times
Пол: Жена
църква: Православна църква

Re: Разпознаване на духовете

Мнение Номер:#  Мнениеот stucyte » 11 Дек 2016, 00:10

Natanel, последния ти постинг направо ми спря дъха и не намирам смисъл да се потрудя за отговор. Извинявай! Само не разбрах що е това "екзотерично православие" и има ли то почва у нас... А смисълът на икономията, от мен да знаеш, е управление на църквата по снизхождение на база на християнската любов. Ето какво пише в “О границах Церкви” прот. Г. Флоровски, който случайно сега чета: “Икономията” е по-скоро педагогически принцип, отколкото канонически. “Икономията” е пастирски коректив на каноническото съзнание. И да прилага “икономия” може и е длъжен всеки отделен пастир в своята енория, а още повече епископът и съборът на епископите. Защото “икономията” е пастирство и пастирството е “икономия”... В това е цялата сила и жизненост на “икономийния” принцип. Но в това е и неговата ограниченост. Не всеки въпрос може да бъде поставен и решен в реда на “икономията”... И се пита: Може ли да се постави въпросът за разколниците и еретиците като въпрос само на “икономията”?
" И ние познахме любовта, която Бог има към нас, и повярвахме в това. Бог е любов, и който пребъдва в любовта, пребъдва в Бога, и Бог - в него." /1Иоан 4:16/
Аватар
stucyte
Служител
Служител
 
Мнения: 7537
Регистриран на: 11 Окт 2012, 17:48
Has thanked: 1380 times
Been thanked: 1229 times
Пол: Мъж
църква: Православна църква
Характер: любопитен

Re: Разпознаване на духовете

Мнение Номер:#  Мнениеот stucyte » 11 Дек 2016, 00:22

Theodora-Theo » преди 26 минути написа:Към людете, които хулят Православието ще отбележа, че съпругът ми е в процес да "яхне отново метлата" и да насмете неговите - на Православието, хулители. Понеже съпружеското тяло бе заето от честванията около 25-годишнината на катедра Теология в Шуменския университет, не беше в състояние да хвърля поглед на някои от написаните безумия тук, но в най-скоро време - струва ми се - ще постави отново някои дребни хорица на своето място, за да си кютат и да не бръщолевят щуротии. Спомняме си как бе затапил един от "философстващите" относно някои верови християнски постановки. ;)


Всеки има право на справедлив гняв. Това е библейска реакция:
"Гневете се, но без да съгрешавате; слънцето да не залезе в разгневяването ви;"/Ефесяни 4:26/ :smileheart:
" И ние познахме любовта, която Бог има към нас, и повярвахме в това. Бог е любов, и който пребъдва в любовта, пребъдва в Бога, и Бог - в него." /1Иоан 4:16/
Аватар
stucyte
Служител
Служител
 
Мнения: 7537
Регистриран на: 11 Окт 2012, 17:48
Has thanked: 1380 times
Been thanked: 1229 times
Пол: Мъж
църква: Православна църква
Характер: любопитен

Re: Разпознаване на духовете

Мнение Номер:#  Мнениеот Милко » 11 Дек 2016, 00:31

Още фарисеите се мъчеха да затапят Христос в говоренето (Словото) Му.

Може би ще имате( същия) успех като еволюирали техни последователи опитващи се да наложат религиозен монопол върху християнството. :heart:
Аватар
Милко
Активен Потребител
Активен Потребител
 
Мнения: 688
Регистриран на: 19 Яну 2016, 15:17
Has thanked: 643 times
Been thanked: 386 times
Пол: Мъж
църква: Евангелска Петдесятна църква
Характер: смирен

ПредишнаСледваща

Коментирайте

Потребители разглеждали темата?

50 потребители са разглеждали темата: Гост (1), Гост (2), Гост (1), Гост (1), Гост (1), Гост (3), Гост (1), Гост (2), Гост (1), Гост (1), Гост (1), Гост (1), Гост (2), Гост (1), Гост (2), Гост (14), Гост (1), Гост (2), Гост (3), Гост (2), Гост (1), Гост (1), Гост (1), Гост (2), Гост (1), Гост (1), Гост (1), Гост (1), Гост (1), Гост (1), Гост (1), Гост (1), Гост (1), Гост (1), Гост (50), Гост (1), Гост (1), Гост (1), Гост (3), Гост (1), Гост (3), ATOM (1), AwarriorofChrist (1), Barbed_Rose (1), Galia (12), Harrylez (1), Hatshepsut (1), Kolyo.Slavov (1), Kosta (1), Mitaroshka (1), ... [view more]


Назад към Евангелска Петдесятна църква